TOP

Wintereditie Modefabriek gaat door, Ter Stal beste modefolder en outlet Halfweg opent deuren

De wintereditie van Modefabriek in januari 2021 gaat door. Ter Stal is de winnaar van de Beste Folder Awards 2020 in de categorie mode en kleding. En Amsterdam The Style Outlets in Halfweg opent op 26 november de deuren voor publiek. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van dinsdag 15 september 2020.

Modefabriek gaat door in januari

De wintereditie van Modefabriek in januari 2021 gaat door. Dat laat de organisatie weten in een persbericht. Modefabriek zegt continu van exposanten en deelnemers te horen dat zij elkaar dolgraag weer willen ontmoeten en willen netwerken, collecties voelen en bekijken en geïnspireerd raken. De beurs keert daarom op 24 en 25 januari 2021 terug in de RAI Amsterdam met een nieuw, coronaproof concept: Modefabriek ‘The naked edition’. Het uitgangspunt voor de volgende beurseditie is ‘clean, helder, zeer toegankelijk in prijs, eenvoudig van opzet en met een focus op ontmoeting’. Bovendien wordt het aanbod verbreed. “Daarnaast openen we de deuren dit keer voor exposanten in alle segmenten: vrouwenmode, mannenmode, kinderen, schoenen, accessoires. Iedereen is welkom!” Het nieuwe online platform blijft daarnaast het hele jaar live en zal een toevoeging blijven op de fysieke events.

Ter Stal beste modefolder

Ter Stal is de winnaar van de Beste Folder Awards 2020 in de categorie Mode en kleding. De retailer scoorde met een gemiddeld rapportcijfer van 8,16 het hoogst in zijn categorie. Het beste aspect van de folders van de keten is overzichtelijkheid. Het is voor het eerst dat Ter Stal deze award wint. Voor de verkiezing zijn er ruim 110.000 stemmen op hun favoriete folder uitgebracht door consumenten. De deelnemende folders zijn beoordeeld op aspecten als ‘aantrekkelijkheid van de folder’, ‘leukste producten’ en ‘leesformaat’. Folderlezers vinden ‘scherpste aanbiedingen’ het belangrijkste aspect. Nederlanders beoordeelden de folders met een gemiddelde van 7,35. Deze editie zijn er acht categorieprijzen uitgereikt en één overall award. Supermarkt Dirk is net als vorig jaar de overall winnaar. Adviesbureau Q&A voert de ‘Beste Folder Awards’ verkiezing jaarlijks uit in opdracht van de DDMA Businessgroep Verspreidingen.

Zalando viert jubileum

Zalando Nederland viert zijn tienjarig jubileum met een campagne in samenwerking met tien Nederlandse merken: Scotch & Soda, WE Fashion, G-Star, Mud Jeans, Fabienne Chapot, Stieglitz, Kings of Indigo, Goosecraft, ETQ en Denham. Van deze tien merken werden de tien meest iconische items van het afgelopen decennium geüpcycled door het duurzame couturehuis, RVDK Ronald van der Kemp, met leftovers van zijn eigen voorgaande collecties. Die zijn te zien in de campagne, ‘Story of a Decade’, gedragen door tien Nederlandse talenten, zoals balletdanser Christian Yav, ex-model Linda Spierings en acteur Thorn Vineyard. Tien jaar geleden ging Zalando.nl live, twee jaar na de oprichting van Zalando in Berlijn. In eerste instantie lag de focus op de online verkoop van schoenen. Tien jaar geleden sloten meteen de eerste Nederlandse merken zich aan bij Zalando, waaronder G-Star en Scotch & Soda, die ook deel uitmaken van de jubileumcampagne.

Outletcentrum Halfweg gaat eindelijk open

Amsterdam The Style Outlets in Halfweg opent op 26 november de deuren voor publiek. De outlet op het terrein van de voormalige suikerfabriek in Halfweg telt 110 winkels op negentienduizend vierkante meter. Bij de opening zal 75% van de winkels gevuld zijn, met onder meer Adidas, Björn Borg, Guess, New Balance, Nike, O’Neill, Puma, Salomon en The Kooples. Daarna zullen er volgens de planning nog verschillende andere merken een outletwinkel openen in het centrum. De panden zijn geïnspireerd door de oude fabrieksgebouwen die op het terrein van de voormalige suikerfabriek stonden. De outlet ligt vlakbij het treinstation Halfweg-Zwanenburg. Het project van de Spaanse ontwikkelaar Neinver is meerdere keren uitgesteld, onder andere door gerechtelijke procedures. De eerste plannen voor een outletcentrum op dit terrein dateren al van tien jaar geleden. Het terrein van de oude suikerfabriek werd gekocht door een projectontwikkelaar en wordt sindsdien Sugar City genoemd. In het oog springen de twee grote ronde suikersilo’s op het terrein, waarin kantoren en showrooms gevestigd zijn.

Hunkemöller gaat winkels sluiten in Nederland

Waar Hunkemöller eerder nog wilde uitbreiden naar 1400 winkels wereldwijd, wil de lingerieketen het nu houden bij zijn huidige aantal van 950 filialen. Dat zegt topman Philip Mountford tegen Retailtrends. Het bedrijf wil nieuwe winkels openen in markten als Rusland, maar zegt te zullen snijden in zijn winkelbestand in Nederland, België en Duitsland. Wat de fysieke winkels betreft ligt de focus op de meest winstgevende winkels, die vooral in kleinere plaatsen gevestigd zitten. Hunkemöller wil zijn omnichannelstrategie de komende jaren verder uitwerken en verlegt zijn focus – deels door de coronacrisis – nog meer naar e-commerce. De e-commerce omzet ligt momenteel op 180 miljoen euro en de lingerieretailer denkt in de komende drie jaar dicht bij de 250 miljoen euro te komen.

Hoofdfoto: Modefabriek door Presstigieux