TOP

Modebedrijven Lijnden houden samen open huis

Nu er deze zomer geen Modefabriek is, hebben de modebedrijven in Lijnden de handen in één geslagen. Op 2 en 3 augustus vindt de Lijnden Fashion Tour plaats.

Tijdens de Lijnden Fashion Tour kunnen retailers op zondag 2 en maandag 3 augustus een bezoekje brengen aan negentien modebedrijven in Lijnden. Er is een route langs de showrooms gemaakt en met dank aan Volvo is er een shuttleservice tussen de verschillende adressen, waar met een hapje en een drankje de nieuwe collecties kunnen worden bekeken in de showrooms van de merken. Die zijn beide dagen open van 10 tot 18 uur. Vooraf aanmelden is niet nodig.

Deelnemende merken

Er doen negentien bedrijven mee aan de Lijnden Fashion Tour en samen vertegenwoordigen zij 33 merken. De deelnemende merken zijn Arc’teryx, Camel Active, Caruso, Colmar, Copenhagen Muse, D’etoiles Casiopé, Dstrezzed, Elvy’s, Emily van den Bergh, Fellows United, FFC, Freequent, Gabbiano, Geisha, Haze & Finn, Het Amsterdam, Ichi, IQ Studio, Luisa Cerano, No Excess, Para Mi, Saxx, QB24, Qubz, Raffaello Rossi, Red Button, Reset, Richard J Brown, Seductive, Sisters Point, Tramontana, Veilance en Windsor.

Oriënteren op collecties

Otto Klein van Collections (oa. Ichi en Sisters Point) is één van de initiatiefnemers voor het event. Sinds een half jaar zit hij met zijn showrooms in Lijnden. “Deze zomer is er geen Modefabriek, maar winkeliers willen zich toch graag oriënteren. Ik hoor van klanten dat ze echt behoefte hebben om collecties te bekijken om zo te kunnen bepalen hoe ze hun budget gaan verdelen. Je merkt momenteel dat winkeliers juist nu zoekende zijn en heel kritisch kijken naar hun budget. Maar ze staan wel open voor nieuwe dingen. Ik wilde zelf iets gaan organiseren in de showroom, maar het leek me nog interessanter als collega’s ook mee zouden doen. Uiteindelijk doen bijna alle modebedrijven hier in Lijnden mee en we hebben Volvo bereid gevonden om iedereen van locatie naar locatie te rijden. We houden ons uiteraard aan de coronarichtlijnen van het RIVM. De showrooms zijn gelukkig ruim genoeg om mensen te ontvangen. We hopen op een succes.”

Vandaag is de website van de Lijnden Fashion Tour live gegaan.