TOP

Merken willen ‘echte’ mensen in campagnes

Steeds meer merken verkiezen onbekende mensen boven professionele modellen voor reclamecampagnes. Zo zoekt American Apparel de mooiste billen van de wereld en hoopt Benetton 'jongeren met een unieke stijl' te vinden.

Het Amerikaanse American Apparel staat bekend om hun omstreden campagnes. Zo poseren op de website werknemers in zeer sexy kleding. Nu zoekt het merk voor de nieuwste reclamecampagne de mooiste billen van de wereld. Net zoals lingeriemerk Sloggie al eens heeft gedaan. Iedereen mag zich inschrijven en dat zorgt in Amerika voor ophef. Media noemen dit zorgwekkend, omdat de foto’s op de website door iedereen te bekijken en te becommentariëren zijn. Wie uiteindelijk de mooiste billen heeft, zal worden bepaald door het merk zelf.

Leuke mensen gezocht
Maar American Apparel is niet het enige merk dat op zoek is naar ‘gewone’ mensen, in plaats van modellen. Zo is Benetton op zoek naar een groep mensen met een unieke stijl. Ook hiervoor moeten kandidaten foto’s en filmpjes op de website zetten en kan weer iedereen stemmen. Daarnaast zoekt het Amerikaanse jeansmerk L.e.i naar Amerikaanse meisjes voor hun volgende campagne. De ‘wannabe’ modellen moeten een levendige en energieke uitstraling hebben. Zij maken kans om, behalve het gezicht van de campagne te worden, ook een studiebeurs van 100.000 dollar te winnen.