TOP

Marc O’Polo Junior kondigt aantrekkelijke instapprijs aan

Marc O'Polo heeft een ambitieuze doelstelling. Bovendien lijkt het label met het prijsniveau van de Marc O'Polo Junior-lijn zijn toegankelijkheid te willen vergroten.

De doelstelling van Marc O’Polo is ambitieus. Het label wil in de Europese markt het meest begeerde premium casual merk worden in alle segmenten: womenswear, menswear, junior etc. Marc O’Polo ziet zich nu al synoniem voor een casual urban lifestyle voor de veeleisende consument. De focus in de collectie op natuurlijke materialen is gekozen in de lijn van de Zweedse oorsprong van het merk.
Winkel in Amsterdam
Om zijn doelen te bereiken heeft Marc O’Polo verschillende distributiekanalen in Nederland voor ogen. Het label noemt zich al ‘zeer succesvol’ met de eigen Marc O’Poloshop in Nederland. Ook komt er een eigen winkel in Amsterdam in 2012. Dat het moeilijk is om als merk te groeien in deze tijd, wordt door Marc O’Polo ontkend. Het casual segment is volgens het label een groeiend deel marktsegment en dit wordt door Marc O’Polo gezien als een zeer positieve ontwikkeling voor een merk dat in de Europese markt het meest begeerde premium casual merk wil worden.

Dubbele groeicijfers
Om te illustreren dat groei niet onrealistisch is, presenteert Marc O’Polo zijn omzetcijfers over de afgelopen tien jaar. Sinds het gebroken boekjaar 1999/2000 is hierin een sterk opgaande lijn te zien. Zijn het tot 2003/2004 nog ‘enkele’ cijfers, vanaf 2004/2005 zitten er groeicijfers tussen die in twee cijfers moeten worden uitgedrukt. Een uitschieter is het boekjaar 2005/2006 met een omzetgroei van maar liefst 29,7% ten opzichte van het boekjaar ervoor. In 2009/2010 ging er 12,5% omzetgroei de boeken in. De totale omzet van alle artikellijnen inclusief licenties over 2010/2011 wordt geraamd op 370 miljoen euro, wat een omzetgroei zou betekenen van 12,5%.

Partnership
Het is niet gemakkelijk voor detaillisten op het moment .. op welke manieren probeert Marc O’Polo mee te denken met hen?

Het bedrijf heeft naar eigen zeggen een zeer sterk partnerschap met zijn wederverkopers. Zij worden ondersteund via het NOS-programma, een flash-programma en de uitwisseling van data (EDI), luidt de reactie.

Aantrekkelijker prijsniveau
Marc O’Polo Junior wordt in drie leveringen uitgeleverd. De eerste en de laatste zijn casual georiënteerd, de middelste is eerder smart van stijl. De Juniorlijn is verdeeld in twee leeftijden: kids (maten 92-116) en teens (maten 128-164) Nieuw voor winter 2012 is een breder aanbod van winterjassen, variërend van modellen in softshell tot leer en een wollen caban. Er komt eveneens een breder assortiment in jeans. Bovendien zullen er meer stijlen aangeboden worden aan het instapprijsniveau. Met name in shirts en sweats zal er geen prijsverhoging doorgevoerd worden tot komend winterseizoen. Met aantrekkelijkere prijzen lijkt het label toegankelijker te willen worden.
Winter 2012
Alvast een tipje van de sluier: Voor winter 2012 is School Campus een belangrijk thema met kleurige sweats en printhoodies voor jongens. De kleuren zijn hier mosterd, kobalt, doorleefd oranje en grafiet. Voor meisjes brengt Marc O’Polo gevoerde vesten, grofgebreide vesten in de tinten camel, rood en navy. Er is een nieuw broekenprogamma met een flarejeans, gekleurde skinnies en een chino. De collectie is compleet met sweatcapes, minirokken en heel veel prints.

Facebook
Wie alle ontwikkelingen op de voet wil volgen, kan Marc O’Polo binnenkort op Facebook vinden. Marc O’Polo start begin 2012 met dit medium.