TOP

TME 2011: ervaringen uit het kindermodesegment

Als kindermodetitel tussen de andere modevakbladen van MYbusinessmedia waren er natuurlijk ook een aantal gasten uit het kindermodesegment aanwezig op Textilia Mode Experience 2011. Lees hier wat zij oppikten van TME 2011.

Het thema van Textilia Mode Experience 2011 was ‘Smart Retailing’ waarbij bezoekers van het jaarlijkse fashion het nieuwste van het nieuwste in retailing en e-tailing konden opdoen. Yvonne Puts van Ducky Beau was een van de gasten uit het kindermodesegment en vond haar bezoek aan Textilia Mode Experience 2011 ‘nuttig en dan vooral de presentatie van de GFK- cijfers’. “Ik kijk uit naar de handouts.” Ook de trendpresentatie van Christine Boland kon Yvonne bekoren: “Ze is heerlijk om naar te luisteren, het was een goed verhaal, overzichtelijk ook.”

Out off the box – denken

Frank Stelling van kindermodewebwinkel kinderkleding.nl: “De boodschap is ‘Kom uit je schulp’. Kijk wat er verandert in de markt en ga ermee aan de slag. Er waren veel handvatten voor fysieke winkels die het internet als onbekend en bedreigend ervaren. Ze kregen volop mogelijkheden aangereikt waarmee zij hun business kunnen verbreden en uitbreiden. De expertsessies lieten deze ondernemers out off the box kijken. De trendpresentatie van Boland vond ik zelf erg leuk en de GFK-cijfers met ontwikkelingen in de markt waren interessant en gaven ondersteuning aan de veranderingen en opportunities in de markt.”

Cravatta Pelliano

Niets met kindermode van doen, maar alom veel indruk makend: de presentatie van Bernd Damme en Steijn Pelle, de ‘snelle bedrijfskundeboys’ van het pas gelanceerde stropdassenconcept Cravatta Pelliano.  Frank van kinderkleding.nl: “De jonge stropdasondernemers gaven aan dat als je actief bent en iets wilt, je nog steeds iets kunt opzetten en bereiken. Ook hier was de boodschap ‘Kruip uit die schulp en wijs niet alleen naar oorzaken waarom het mogelijk iets minder gaat, maar doe iets.”

Masterclass Retailtrends

Kindermoderedacteur Eva Guldemond (Bengels) assisteerde samen met collega’s Lideweij Bosman (Textilia mannenmode) en Geraldine Prudhomme (Schoenvisie) bij de masterclass Retailtrends van Sabine Duetz. Wat Eva oppikte: “Als telg van een rasechte retailfamilie weet zij heel goed over te brengen wat belangrijk is in retail. Specialist zijn en je persoonlijk geliefd maken bij je klant. Dan komen ze vanzalf voor je winkel en je assortiment.”

Jezelf blijven

Dick Oggel van Ot en Sien Jeugdmode uit Axel vond het verhaal van Wilhelm Verton van Omoda goed: “Duidelijk niet gewend om dit soort spreekbeurten te houden, maar juist daarom Echt. En….iemand die aangaf dat de fysieke winkel bepaald geen kwijnend bestaan hoef te leiden maar integendeel juist heel sterk kan zijn samen met de online shop en een goede webbouwer.” Wat er tijdens TME 2011 uitsprong was een wijze les. “Inderdaad: dicht bij jezelf blijven”, aldus Dick van Ot en Sien.  

Lees hier wat er getwitterd werd over #TME2011