TOP

Mannenmodemerk Mr Marvis lanceert opnieuw een lange broek

Mannenmodemerk Mr Marvis, dat bekend staat om zijn korte broeken, heeft zijn assortiment opnieuw aangevuld met een lange broek. The Easies heet de nieuwe aanwinst, meldt het label in een persbericht.

Het nieuwe model broek die Mr Marvis aan zijn collectie heeft toegevoegd ziet eruit als een chino en heeft het comfort van een sweatpants.  De broek bestaat grotendeels uit GOTS-gecertificeerd duurzaam katoen gemixt met polyamide en elastaan waardoor de stof zacht aanvoelt. Dit sluit aan op de trend van veel merken om comfortabele kleding te maken die zowel zakelijk als privé kan worden gedragen. The Easies is verkrijgbaar in meerdere lengte- en taillematen. Net als andere broeken van Mr Marvis is dit model ook voorzien van elastische broekband en een verborgen zak met rits. The Easies zijn verkrijgbaar in zeven kleuren.

Nieuwe stap

De lancering van deze broek volgt op de introductie van de eerste lange broek eerder dit jaar. In april lanceerde Mr Marvis de nieuwe productgroep The Longs, een nieuwe stap voor het merk dat sinds de oprichting in 2016 bekend staat als kortebroekenmerk. In het interview dat Textilia publiceerde in Textilia #7 dit jaar, vertellen mede-eigenaren David Sipkens en Steven Vrendenbarg dat ze er achter de schermen al drie jaar mee bezig zijn. “We wilden graag het Mr Marvis-gevoel in de koudere maanden brengen, maar tegelijkertijd niet te snel onze herkenbare shortspropositie afzwakken”, verklaart Sipkens de lange aanloop. [Artikel gaat door onder de foto]

Jaar rond

De introductie van de lange broek is volgens de eigenaren niet uit nood geboren. “Het is een bijkomend voordeel dat de seizoensgevoeligheid afneemt, maar we hadden dit niet nodig om de winterperiode te overbruggen”, zegt Sipkens. “Het biedt ons vooral de kans een organisatie verder op te bouwen doordat we nu een jaar rond werk hebben en verder kunnen professionaliseren.” “Voordat The Longs werden geïntroduceerd, lag de druk in de zomer en werkten we met zomerkrachten”, vult Vrendenbarg aan. “Nu is het werk gelijkmatiger verdeeld, wat ons de kans geeft mensen met expertise aan ons bedrijf te binden, ze op te leiden en perspectief te bieden, en op die manier een stevigere basis voor de groei in de toekomst te leggen.” [Artikel loopt door onder de foto]

Totaalcollectie

Niet dat ze nooit nadenken over andere productgroepen, zegt hij: “We hebben het er weleens over als bijvoorbeeld een klant het vraagt. We weten dat we ook een mooi shirt of trui kunnen maken van hoge kwaliteit en voor een scherpe prijs, maar het antwoord blijft in de meeste gevallen ‘nee’. Het zal op een bepaald moment vast een keer ‘ja’ zijn, maar dan moet het product perfect zijn, van toegevoegde waarde zijn in de markt en de timing moet juist zijn.” Werken ze dan toch langzaam toe naar een totaalcollectie? “Wat we over tien jaar allemaal doen weten we niet, maar het is niet ondenkbaar dat dat meer dan alleen broeken is.”

Wil jij ook op de hoogte blijven van de belangrijkste ontwikkelingen en trends in de modebranche? Neem dan nu een abonnement op Textilia, hét vakblad voor de professional.