TOP

Mango wil online expanderen

De Spaanse moderetailer Mango komt met een plan om de bereikbaarheid via internet uit te breiden. Het aandeel van internetaankopen moet over drie jaar 7% van de totale omzet zijn.

Mango heeft een ambitieus plan opgesteld om de online verkoop uit te breiden. De retailer heeft een eigen webshop, maar wil daarnaast ook in grote multibrand webshops verkocht worden. Zo wordt het merk al verkocht via de webshops van ASOS, John Lewis, House of Fraser, Amazon en in Nederland via de online shop van V&D. Ook met de eigen webshop van Mango wordt het bereik uitgebreid naar steeds meer landen.

In 2009 namen de online verkopen van Mango toe met 47% ten opzichte van het jaar ervoor. Momenteel komt 1% van de totale omzet via internet. Er zijn maar liefst 980.000 geregistreerde gebruikers en 15.000 orders per maand. Mango heeft al een webshop sinds 2000. Voor het tienjarig bestaan van de webshop komt Mango dit jaar met een nieuw design van de webshop volgens de laatste web 2.0 technieken, zoals een zoekfunctie en integratie met sociale netwerken.

Mango heeft 1500 winkels in 100 landen. De retailer zoekt duidelijk naar nieuwe manieren om te expanderen. In Nederland expandeert Mango vooral met shop-in-shops in V&D. Daarnaast komt de retailer met een mannenmodelijn, genaamd H.E. by Mango, die afgelopen Modefabriek werd gepresenteerd. Het merk zal verkrijgbaar zijn in multibrand stores en niet in de Mango-filialen.