TOP

Lief! Lifestyle door met één winkel

Het faillissementsverslag van Lief! Lifestyle laat sombere cijfers zien. Het Duitse Kanz Financial Holding – het bedrijf achter Kids Fashion Group – wil doorgaan met maar één winkel van het lifestylemerk.

Het blijven zware tijden voor de oprichters van Lief! Lifestyle. Het Duitse Kanz Financial Holding, dat het Nederlandse kinderlifestylemerk heeft overgenomen, wil door met maar één winkel. Dat blijkt uit het eerste faillissementsverslag van curator Jeroen Princen. Lief! Lifestyle had op het moment van faillissement vijf winkels in Nederland en één in België. De verkoop via winkels ging echter al zo slecht dat Lief! de detailhandelsactiviteiten ook al wilde afstoten.

Kanz Financial Holding zet dit idee voort, alleen de conceptstore in Sliedrecht blijft nog bestaan. De andere winkels worden binnenkort leeggehaald.

Nog geen € 1,5 miljoen

Uit het verslag blijkt ook dat Kanz Financial Holding nog geen € 1,5 miljoen heeft betaald voor de overname. Hiervan was € 975.000 voor de voorraad, € 200.000 voor de goodwill en de rest voor de IE-rechten, webshop, inventaris en debiteurenportefeuille.

Failliet

Lief! Lifestyle liet begin mei weten dat het faillissement heeft aangevraagd. In 2013 boekte het merk een verlies van zo’n 277.000 euro, een jaar later kwam het verlies uit op 1,14 miljoen euro. ABN Amro besloot hierom het krediet op te zeggen en aanspraak te maken op de schuld van 2,9 miljoen euro. Lief! wilde daarom een reorganisatie doorvoeren en zocht hiervoor investeerders maar vond die niet. Op 29 mei werd duidelijk dat Kanz Financial Holding het merk overneemt.

Kanz Financial Holding

Kanz Financial Holding is het bedrijf achter kindermodebedrijf Kids Fashion Group, dat in Europa verantwoordelijk is voor onder andere de kindermodemerken Kanz, Bellybutton, Miss Sixty, Marc O’Polo en Energie.

Lief!

Lief! Lifestyle wordt in 2005 opgericht door Yvonne Woudstra. Het lifestylemerk is een succes en ligt al gauw bij verkooppunten zoals de Bijenkorf en Kids Factory. Vanaf 2006 opent Woudstra diverse eigen winkels, in 2007 gaat de webshop online. In 2007 wordt ook besloten samen te werken met diverse licentienemers, het bedrijf breidt hierna uit met tientallen productgroepen voor kinderen en volwassenen.