TOP

Leontien van Moorsel lanceert collectie met Jeans Centre, Zeynep Dag wint award en Vivienne Westwood bij Specsavers

Het regent creatieve samenwerkingen: Leontien en dochter Indy van Moorsel maakten een collectie voor Jeans Centre, stylist Taco Stuiver voor Bonne Suits en Vivienne Westwoord voor Specsavers. We brengen ze alle drie in beeld. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van dinsdag 5 april 2022.

Leontien en Indy van Moorsel lanceren collectie met Jeans Centre

Voormalig wielerkampioen Leontien van Moorsel en haar dochter Indy van 14 hebben in samenwerking met Jeans Centre een modecollectie ontworpen. Het is een compacte collectie met vijftien items in het kleurenpalet (donker)blauw en wit. Van casual jeans, hemdjes en een hoodie tot een jurk, blouse, rok en shawl in dezelfde donkerblauwe boho-print. Jeans Centre vond naar eigen zeggen in Leontien en Indy dezelfde waarden als waar de modewinkel voor staat: nuchter, respectvol, kleurrijk, modebewust, stoer en oer-Nederlands. “En de liefde voor fietsen natuurlijk. Leontien als tienvoudig Nederlands Kampioen. En Jeans Centre die bekend werd vanwege de groene fiets in het straatbeeld”, zegt Réka Kovács, marketingdirecteur van Jeans Centre. De collectie ligt sinds deze week in de winkels van Jeans Centre. 

Bonne Suits x Taco Stuiver

Een aantal keer per jaar lanceert pakkenmerk Bonne Suits een capsulecollectie in samenwerking met een kunstenaar. De nieuwste samenwerking is met stylist en kapper Taco Stuiver die 22 items van Bonne Suits heeft beschilderd. Inspiratiebron was het kunstwerk ‘Geesten op de Oudeschans’ uit het Rijksmuseum. De pakken zijn dan ook gefotografeerd in een spookachtige nachtelijke shoot op de Oudeschans in Amsterdam. Taco en Bonne ontmoetten elkaar ooit bij SPRMRKT, de winkel waar Bonne toen werkte. Taco werkte op dat moment al samen met grote fotografen als Mario Testino en tijdschriften als de Franse Vogue. Op vrijdag 8 april is de lancering van de samenwerking bij Café Diep in Amsterdam. De gelimiteerde items worden verkocht in de Bonne Suits winkel op de Zeedijk in Amsterdam en via de webshop voor 200 euro per item.

Foto’s: Maarten van der Kamp

Zeynep Dag wint de eerste Dutch Lion Fashion Accessories Award

Tijdens de eerste editie van de Dutch Lion Awards, die tijdens een gala op zaterdag 2 april werden uitgereikt, heeft schoenenontwerpster Zeynep Dag van Alzúarr de award voor Dutch Accessories Designer of the Year gewonnen. De award werd uitgereikt door schoenenicoon Jan Jansen. Alzúarr werkte samen met wereldsterren als Rihanna en Beyoncé. Haar merk staat bekend om de combinatie van moderne ontwerpen, kunst, creativiteit en luxe materialen. Het Dutch Lion Awards Gala is opgezet om de internationale positie van Nederland binnen de mode-industrie te versterken en modetalenten een platform te geven op nationaal niveau. Er werden in totaal vijf awards uitgereikt deze avond. David Laport won de Dutch Designer of the Year Award, Sterre van Ouwerkerk de Dutch Emerging Talent Award, Kim Feenstra de Dutch Model of the Year Award en Tuyk van Dam de Dutch Influencer Award.

Foto: Alzúarr

Vivienne Westwood ontwerpt brillencollectie voor Specsavers

Specsavers lanceert een brillencollectie in samenwerking met de Britse ontwerper Vivienne Westwood. De collectie is exclusief verkrijgbaar bij Specsavers en omvat 13 monturen en 3 zonnebrillen. De lijn is kleurrijk, uitgesproken en eclectisch. Ek montuur heeft een kenmerkend Vivienne Westwood-ontwerp; van gewaagde tartan-prints en de DIY-graffiti stijl tot aan de op Rococo-geïnspireerde details. Ook aan duurzaamheid is gedacht: de collectie bestaat onder andere uit gerecycled plastic en bio-based materialen, welke afkomstig zijn van duurzaam geproduceerde houtpulp. Helemaal passend bij de filosofie van Vivienne Westwood, die milieu- en mensenrechten bij haar merk hoog op de agenda heeft staan. De brillen zijn vanaf vandaag in alle Specsavers winkels te koop voor 209 euro.

Beeld: Specsavers

Amsterdam The Style Outlets promoot kledingrecycling

Amsterdam The Style Outlets, het nieuwe outlet centrum in Halfweg, is een samenwerking aangegaan met textielinzamelaar Sympany en heeft in 4 weken 50 kilo textiel ingezameld. Alles wat herdraagbaar is, wordt verkocht en wat overblijft wordt gerecycled. Op basis van het duurzaamheidsbeleid van eigenaar Neinver heeft Amsterdam The Style Outlets de campagne ‘Spring Closet Cleaning’ gelanceerd, waarmee de samenwerking met Sympany van start is gegaan. De outlet geeft bezoekers een extra korting bij geselecteerde winkels in het centrum wanneer zij kleding inleveren. Om de deelname ook via sociale media te stimuleren, lanceerde de outlet bovendien een wedstrijd, waarbij fans en volgers werden uitgenodigd om hun opgefriste garderobe te delen.