TOP

Label to watch: Le Pep

Het jonge Nederlandse merk Le Pep is in drie seizoenen geëvolueerd van jurkenmerk tot vrouwenmodemerk. Oprichtster Danielle Wagter-Huiden vertelt.

Kom je uit de mode?

Danielle Wagter-Huiden: “Totaal niet. Ik heb strafrecht gestudeerd en werkte bij de politie. Door een ernstige blessure kwam er helaas een einde aan die loopbaan en moest ik over mijn toekomst nadenken. Ik kom wel uit een ondernemersnest en een eigen zaak was ook altijd een tweede droom. Ik ben in september 2012 heel klein begonnen met een jurkencollectie. Dat sloeg meteen aan en alles kwam in een stroomversnelling.”

Op welke manier?

“Ik verkocht Le Pep in eerste instantie alleen via mijn webshop en dat ging meteen ongelofelijk goed. Ik noem liever geen aantallen, maar het was boven verwachting. Het bestverkocht zijn het jurkje Princesse, een clean jurkje met een piping, en het polojurkje Fabuleux. We hebben de verzending zelfs uitbesteed, want dat was niet meer zelf te doen. Inmiddels werk ik met een ontwerpster en een productiebegeleidster. Ik richt me nu vooral op het ontwerpen, de klantafhandeling, branding en marketing. De consument weet ons te vinden, op Facebook hebben we ruim 7.800 volgers”

Hoeveel verkooppunten zijn er in Nederland?

“Een veertigtal en we hebben diverse aanmeldingen voor volgend jaar. Het zijn de leukere, kleinere boetiekjes met mooie merken die Le Pep inkopen. De doelgroep bestaat vooral uit dertigers, die net even wat anders zoeken. Onze agent Spink denkt voor komend winterseizoen naar 60 verkooppunten te gaan en de Belgische agent Showroomlabels verwacht op 15 te komen. Dat vinden we een mooie streven, we hebben geen haast met groeien. We willen graag een goed, solide merk neerzetten.”

Waarom jurken?

“In het aanbod mistte ik basic jurken van goede kwaliteit, zonder drukke print, en met mooie details, zoals een mooie knoop, fleurige randjes of een subtiel strikje. En met een goede prijs, vanaf €74,95. We begonnen uit voorraad, maar voor winter 2014/2015 gaan we op voororder verkopen. Om de collectie compleet te maken en omdat er vraag is vanuit de winkeliers, hebben we het aanbod voor de zomer uitgebreid met tops en rokjes. Volgende winter komen daar blouses, vestjes, een lange gebreide trui, een gebreide jurk en jurken met prints bij. Maar de mooie basic jurkjes met mooie details blijven centraal staan.”