TOP

Label to watch: Italiaanse luxe van Fradi

Agentuur Trench heeft er een nieuw label bij: het Italiaanse mannenmodemerk Fradi. 'Dit merk blinkt uit in zijn totaalconcept en uitmuntende kwaliteit," aldus Norman van Vliet van Trench.

Textilia sprak met Norman van Vliet, eigenaar van Trench, een mannenmodeagentuur dat onder meer de verkoop doen van Paul & Shark en Desoto.

Kun je wat meer vertellen over Fradi?

Fradi is een Italiaans mannenmodelabel in een hoog segment en met een semi-dress stijl. Het label is opgezet door twee broers die al een aantal jaar bezig zijn. In Italië hebben ze 350 verkooppunten en afgelopen seizoen zijn ze begonnen met het uitrollen van het merk in de rest van Europa. Voor de Nederlandse markt hebben ze ons benaderd omdat wij al in een hoger segment actief zijn met Paul & Shark.” 

FRADI 07

Wat is er zo bijzonder aan het merk?

“Fradi biedt echt een totaalconcept aan: ze leveren van shirts en jacks tot jeans en zelfs schoenen, die allemaal op elkaar zijn afgestemd. Het label stelt in de maand voorafgaand aan de Pitti verschillende totaallooks samen, die ze ook zodanig laten fotograferen. Het is dan ook de bedoeling dat klanten sets kopen in plaats van aparte kledingstukken. Ik verwacht dat veel van mijn klanten dit erg fijn zullen vinden, want ze hoeven niet zelf tijdens het inkopen setjes te maken. Verder worden alle artikelen 100% in Italië geproduceerd. En: elke productgroep wordt bij een gespecialiseerde fabrikant gemaakt. Daardoor zijn de pasvorm en de kwaliteit van de producten uitmuntend.”

FRADI 04

Wat zijn de prijzen?

“De colberts van Fradi hebben verkoopprijzen van 429 en 599 euro, broeken zitten tussen 139 en 199 euro en shirts tussen de 119 en 179 euro. We willen het merk daarom ook iets exclusiever inzetten, het zal niet op elk hoek van de straat verkrijgbaar zijn.” 

Hoe werkt de inkoop? 

“Vanaf januari 2017 kunnen klanten bij ons terecht voor de winter 2017-2018 collectie van Fradi. Met die collectie staan ze ook op de komende editie van Pitti Uomo. Daarnaast hebben wij op 23 januari 2017 een open dag waarop geïnteresseerde klanten langs kunnen komen om de collectie van dichtbij te zien. In principe is de inkoop twee keer per jaar, maar ze willen in de toekomst ook meer gaan produceren zodat klanten uit voorraad kunnen bestellen.”  

FRADI 03