TOP

Klantenbinder: LaDress Boutique [interview]

Hoe kun je als online kledingmerk toch je klanten ontmoeten en service bieden? Textilia vroeg LaDress naar haar cross-channel strategie.

Op 28 november 2013 was Textilia aanwezig bij LaDress Boutique, een exclusieve shoppingnight in de showroom van LaDress die werd georganiseerd door Van Till Advocaten. Textilia vroeg LaDress-oprichter Simone van Trojen naar de cross-channel strategie van het online kledingmerk.

Wat is LaDress Boutique?
“LaDress Boutique is een rondreizend pop-up event waar onze klanten LaDress kunnen shoppen en de collectie persoonlijk kunnen ervaren. Als online merk is dit een unieke gelegenheid de klant te ontmoeten en extra aandacht, care en service te bieden. De kosten van de LaDress Boutique zijn locatie-afhankelijk. Wel zetten wij altijd in op voldoende personeel tijdens iedere Boutique en bieden we de klanten een hapje en een drankje aan.”

Zijn er nog andere offline-momenten bij LaDress?
“Elke zaterdag is onze showroom in Amsterdam geopend voor consumenten. Dit kan in feite gezien worden als een LaDress Boutique in Amsterdam. Het is een extra service die we bieden, een belangrijke één-op-één interactie met de klant. Je kunt alle jurkjes komen passen en persoonlijk advies krijgen van onze sales advisors. Ook kun je doordeweeks op afspraak langskomen, bijvoorbeeld voor speciale verzoeken, om je verjaardag komen vieren met vriendinnen of je perfecte avondjurk op maat te laten maken. Wij hechten veel waarde aan persoonlijk contact met onze klanten, proberen een zo hoog mogelijk service level te bieden en willen te allen tijde bereikbaar zijn voor onze klanten.”

Is LaDress van plan ooit een fysieke winkel te openen?
“LaDress is alleen verkrijgbaar via LaDress.com, twee tot drie keer per week via LaDress Boutique en exclusief bij de Bijenkorf en BT2 in Dublin. Wij zijn vooralsnog niet voornemens een monobrand LaDress store te openen. ”

Rekent LaDress verzendkosten en retourkosten?
“In de Europese Unie is het gratis verzenden en retourneren, zoals op de website staat aangegeven.”

Hoeveel collecties heeft LaDress per seizoen?
“We introduceren twee keer per week een nieuw jurkje. Dit kan een all-season classic zijn in een nieuwe stof of kleur, of een compleet nieuw jurkje dat past bij het seizoen.”

Heeft LaDress elk seizoen uitverkoop?
“Nee, wij hebben geen uitverkoop. Onze jurkjes zijn tijdloos en blijven langdurig mooi, jaar na jaar. We hebben bijvoorbeeld pas afgelopen zomer na zes jaar afscheid genomen van het allereerste jurkje waar ik mee begon, de doorknoopjurk.”