TOP

Jeans: Wat zijn de bestsellers bij De Kledinghut in Nieuw-Vennep?

Ook benieuwd wat je collega of concurrent het beste heeft verkocht de afgelopen week? “De skinny slim fit is een echte bestseller in mijn winkel,” vertelt Arjan Rijcken, eigenaar van De Kledinghut in Nieuw-Vennep.

“De skinny slim fit is populair bij de mannen,” vertelt Arjan Rijcken, eigenaar van De Kledinghut. “Vooral de modellen Thin Finn en Tight Long John van Nudie Jeans en de modellen Algar en Elint van Fifty Four worden goed verkocht. Dat heeft vooral te maken met het huidige modebeeld. Mannen combineren de broek met een wijd t-shirt en sneakers. Ook de merken Superdry en Kultivate zijn populair bij mannen, dat komt vooral door de bekendheid van het merk zelf.”

“Bij vrouwen zijn de skinny jeans Divya en Gitta van Eden Schwartz populair. Deze jeans heeft een goede pasvorm en draagt heel comfortabel omdat er veel stretch in zit. Merken die het verder goed doen bij de vrouwen zijn Circle of Trust omdat deze inspeelt op de Ibiza Style trend en Catwalk Junkie omdat je het heel vrouwelijk maar ook stoer kunt dragen.”

Opvallend
“Wat me verder opvalt in de verkoop is dat mannen veel doelgerichter gaan winkelen,” vervolgt Arjen Rijcken. “ Ze komen nu alleen voor datgene wat ze nodig hebben en daar blijft het bij. Eerst kon je ze nog een hele set verkopen. Vrouwen daarentegen nemen meerdere, goedkopere stuks mee naar huis. Ik hoor van veel klanten ook dat ze op zoek zijn naar exclusievere merken. Dit probeer ik ze aan te bieden door geen standaard merken als G-star of Diesel te verkopen. Deze vind ik te massaal.”

Beurzen
“Ik heb vaste merken in mijn assortiment als Superdry en Kultivate maar bestel ook wel eens op een modebeurs. De Modefabriek ga vooral heen om te netwerken en misschien ga ik dit jaar naar een beurs in Berlijn. Het liefste zou ik ook nog naar de Pitti Uomo in Florence gaan, omdat deze beurs heel vernieuwend is.”

Promotie
Omdat de winkel van Rijcken pas 4,5 maand open is, is promotie extra belangrijk. “Facebook is heel belangrijk voor mijn winkel, je bereikt er veel nieuwe klanten mee. In 4,5 maand heeft mijn pagina al meer dan 1000 likes. Via deze pagina houd ik klanten op de hoogte van acties en plaats ik foto’s van de nieuwe collectie. Ook maak ik reclame bij een bioscoop in Hoofddorp. Voor de film en in de pauze komt een filmpje van de winkel voorbij en krijgt de klant tien procent korting met het bioscoopkaartje.”

“Verder organiseer ik ook kledingparty’s bij mensen thuis. Het is een manier om je collectie onder de aandacht te brengen en zorgt voor extra naamsbekendheid. Inmiddels sta ik bekend als de Roy Donders van Nieuw- Vennep.”

De Kledinghut
Venneperstraat 3a
2151 AP Nieuw- Vennep