TOP

Jaarcongres: Trends in Kids- en Jongerenmarketing

Traditionele jongerenmarketing is passé volgens experts. Een nieuwe mindset is cruciaal om de nieuwe generatie kinderen en jongeren te begrijpen en bereiken.

Op 25 en 26 mei leren deskundigen ondernemers alles over deze doelgroep tijdens het congres Trends in Kids- en Jongerenmarketing. Welke marketingstrategie werkt wel? Hoe creëer je betrokkenheid bij je merk of organisatie? Wat raakt kinderen en jongeren écht en waar worden ze door beïnvloed? Op deze en andere vragen geven deskundigen antwoord tijdens de twintigste editie van Trends in Kids- en Jongerenmarketing 2011 in de Corpus Experience in Oestgeest.

Programma Kidsdag
Op 25 mei staat het congres in het teken van kinderen tussen de 0 en 12 jaar. Op het programma staat onder meer een lezing van kinder- en jeugdpsycholoog Tischa Neve over de ontwikkelingsfasen van kinderen, de beste manier om een boodschap over te brengen per leeftijd en welke invloed ouders, school en vrienden hebben. Verder geeft cultuurwetenschapper Thimon de Jong inzicht binnen de leefwereld vanuit de sociaal-culturele tijdsgeest waarin kinderen nu opgroeien.

Ook gaan experts met elkaar in discussie over de stelling ‘Kidsmarketing moet verboden worden’ en geven zij hun visie over de nieuwe trends voor kidsmarketing. Uiteraard kan het onderwerp sociale media niet ontbreken op het congres. Maarten Verkoren van Walt Disney vertelt over de interactieve marketing strategie van het bedrijf. Aan het einde van de dag wordt de Perfect Beat Award uitgereikt voor de beste Kidsmarketingcampagne van 2011.

Programma Jongerendag
Op 26 mei zijn jongeren tussen de 12 en 26 jaar het onderwerp van het congres. Margriet Sitskoorn, Hoogleraar Klinische Neuropsychologie aan de Universiteit van Tilburg, begint de congresdag met een lezing over nieuwe inzichten in de belevingswereld van jongeren. Trendwachter Tom Palmaerts kijkt alvast vooruit naar de trends van nu tot 2020 en de invloed hiervan op de maatschappij en organisaties.

Verder gaan deskundigen in een live battle in op de vraag: ‘Hoe moeten we de jongerengeneratie bereiken, nu en in de toekomst?’ Ook geeft Joeri van den Bergh, auteur van het boek How Cool Brands Stay Hot, een stoomcursus branding voor de nieuwe generatie. Tot slot wordt de beste jongerenmarketingcampagne van 2011 uitgereikt.

Congres
Inschrijven voor het congres kan via de website van Kids- en Jongerenmarketing. Deelnemen aan de Kidsdag of de Jongerendag kost €999,-. De kosten voor beide dagen bedragen €1.799,-.