TOP

Ispo 2010: the place to be

Een week na het sluiten van de Ispo-deuren kan er teruggekeken worden op uitstekende exposanten-, bezoekers- en expositieruimtecijfers. Meer dan 64.000 bezoekers uit 177 landen bezochten de internationale sportbeurs Ispo 2010 voor een eerste preview van nieuwe trends en innovaties.

De 64.000 bezoekers waren voor de beurs een nieuw bezoekersrecord -een stijging van bijna 7 procent ten opzichte van het voorgaande jaar. Maar liefst 68 procent van deze bezoekers kwamen uit het buitenland, een stijging van ongeveer 2 procent. De meeste buitenlandse beursbezoekers kwamen uit landen als Italië, Zwitserland, Oostenrijk, Frankrijk, Groot-Brittannië, Noord-Ierland, Spanje, Nederland, Korea, Tsjechië en Zweden.

Ispo blijft groeien
Het evenement groeide met de komst van 2.045 exposanten uit 45 landen met 5 procent. En de beurs groeide ook letterlijk in oppervlakte. De gebruikte beursruimte steeg met bijna 2 procent naar een totale oppervlakte van 89.000 vierkante meter en bedekte 15 zalen in het New Munich Trade Fair -wat overeenkomt met 175.000 vierkante meter. Klaus Dittrich, voorzitter van het directiecomité van de Messe Munchen GmbH: “We zijn zeer tevreden over de uitstekende resultaten van onze verjaardagsevenement, Ispo 2010. De cijfers laten duidelijk zien hoe sterk dit internationale sportbusiness netwerk is. Zelfs na vier decennia blijft Ispo ‘the place to be’ voor de wereldwijde sportartikelenindustrie. In de toekomst zullen wij onze beurs blijven uitbreiden met innovaties, nieuwe concepten, zoals de ‘Ispovision’ en ‘Opinion Leader-concept’.”

Volgend jaar zal Ispo 11 van 6 februari tot en met 9 februari 2011 in München plaatsvinden.