TOP

Interview: Rick Moorman over My Rules

Het is een beetje vreemd: een pakkenmerk voor vrouwen dat in mannenmodezaken wordt verkocht. Toch gebeurt het met My Rules. Rick Moorman van de gelijknamige mannenmodezaak in Amsterdam vertelt in een interview met Textilia: "Ik verkoop op afspraak en vanuit het magazijn."

“De filosofie van Jacques van Gils om vrouwenmode in mannenmodewinkel te verkopen, sprak mij meteen aan”, vertelt Rick Moorman. “Ik moet wel zeggen dat er bij de verkoop van vrouwenpakken in een mannenmodezaak flink wat creativiteit komt kijken. Ik zag het niet zitten om My Rules apart in de winkel te hangen, omdat ik bang was het een verkeerd signaal zou afgeven aan mijn bestaande klanten. Ik heb er immers bewust voor gekozen om geen gemengde modezaak te willen zijn.”

Magazijnverkoop
De collectie hangt in het magazijn uit zicht van Moorman’s klanten. “Zodra ik merk dat een vrouw op zoek is naar een colbert, dan spreek ik haar aan en maak ik direct een aparte afspraak. Deze geheimzinnigheid heeft effect want de verkopen zijn goed. Door zo te werken hoef ik geen grote collecties of bijproducten in te kopen en blijf dicht bij mijn core business: mannenmode.”

Over de collectie
Het geheel van de collectie is tweeledig, maar met een duidelijke signature: enerzijds stijlvol, kwalitatief en met een sterke pasvorm, anderzijds bevat de collectie ook opvallende eyecatchers. Die laatste items, zeker in de Fancy lijn, laten zien dat het merk ook humor heeft. Het leven van de carrièrevrouw , volgens My Rules, moet met een knipoog worden geleefd. De verkoopadviesprijzen liggen voor de colberts tussen de €269,- en €369,-, voor pantalons tussen de €139,- en € 199,- en rokken tussen € 99,- en €139,-.

Lees het complete interview over de distributie van My Rules met eigenaar van The Makers, Jacques van Gils, in de nieuwe mannenmodespecial.