TOP

Interview met G-Star’s Remco de Nijs

In november opende G-Star de vierde Nederlandse monobrandstore in een jaar. De Lijnbaan in Rotterdam is een franchisewinkel met een oppervlakte van maar liefst 435 m2. Een winkel om trots op te zijn, aldus het merk. Al was het alleen al omdat de winkel in de lijn der verwachtingen en toekomstplannen ligt. Remco de Nijs van G-Star International BV: "We willen graag nationaal en internationaal gepassioneerde ondernemers aantrekken die willen meedelen in het groeiende, wereldwijde succes."

Hoe zit het franchisemodel in elkaar?
“Met het zogenaamde Retail Solutions-concept bieden we businessmodellen die passen in elke retailomgeving. Het zoeken is dus naar gedreven partners, die niet eens speciale ervaring in de modebranche hoeven hebben. Belangrijker is het verstand van de lokale markt waarin zij onze mentaliteit kunnen overbrengen.”

Het stopt niet bij ‘zomaar een winkel runnen voor G-Star’?
“Nee, tot het retailconcept behoort onder meer ook een intensieve training voor het personeel op gebied van collectie, verkoop en merchandising en werknemersmanagement. De ondersteuning aan franchisers gaat van winkelarchitectuur tot voorraadbeheer.”

Wat hebben deze winkels voor op de andere verkooppunten?
“Elke monobrandstore is een conceptstore, waar de gehele collectie voor dames, heren en accessoires verkrijgbaar is. De onderscheidende combinatie van rawness en elegance sluit goed aan bij het publiek.”

Hoe slim is het eigenlijk om in deze economisch onzekere tijden op onebrandstores te openen?
“De verkoop van denim gaat nog steeds goed. De spijkerbroek heeft zich getransformeerd naar een elegant en stylish kledingstuk voor elke gelegenheid. Een gemiddelde garderobe bevat zes spijkerbroeken; het publiek, vooral de echte denimliefhebbers, zijn altijd op zoek naar het nieuwste denim ontwerp.”