TOP

Hunkemöller SS 2012: ouderwets flirten

Door alle commotie rondom Zeemans stunt tijdens Amsterdam International Fashion Week (AIFW) werd de metamorfose die Hunkemöller toonde bijna ondergesneeuwd.

En dat is zonde, want de totaal andere look & feel die de bodyfashiongigant liet zien was indrukwekkend. De flirterige choreografie, de spannende ontwerpen,maar vooral ook de sfeer deed denken aan de bekende Victoria’s Secretshows. We spraken met Siska Draijer, pr manager van Hunkemöller, over deze zoveelste stap voor het alsmaar bewegende imago van Hunkemöller.

De laatste Hunkemöllershow tijdens AIFW had een heel andere look & feel dan de shows van de jaren ervoor. Wat wilden jullie laten zien?
Onze boodschap is “It’s a women’s world and we love it!”en dat laten we zien met een show vol zelfverzekerde, sexy dames. Dames die mooie lingerie dragen als fashionaccessoire en als cadeautje voor zichzelf en om zich goed en zelfverzekerd te voelen. Iedere show heeft een andere look & feel omdat iedere show ook een andere styling direction heeft. Bovendien zit er ook een verschil tussen het tonen van zomer- en wintercollecties. De spring/summer shows zijn sowiezo vrolijker en kleurrijker.

Van alle kanten hoorde je de term ‘Victoria’s Secret’ vallen. Was deze Amerikaanse gigant een voorbeeld voor Hunkemöller?
Wij vinden Victoria’s Secret een fantastisch bedrijf. Het is zeker een sterke speler in de markt. Maar hun aanpak is compleet anders dan die van ons. Zij hanteren een soort van take-it or leave-it mentaliteit en bieden een vrij basic collectie. Wij bieden een veel breder assortiment van basics tot sexy en glamorous lingerie en een breed assortiment in maten. Daarmee passen wij ons dus meer aan aan de wensen van onze klanten.

Wat voor reacties hebben jullie gekregen op de show?
We hebben enorm veel positieve reacties op de show gehad. Ook bij de Belgische en Duitse pers, die we speciaal uitgenodigd hadden, viel de show erg in de smaak. 

Bevalt het showen tijdens Fashion Week nog? Is Hunkemöller er de volgende editie weer bij?
AIFW is hét modeplatform in Nederland en de plek voor ons om de collecties te tonen aan het publiek en in contact te staan met de Nederlandse modepers. Bovendien is Nederland ons thuisland. Het is nog te vroeg om iets te zeggen over deelname volgend jaar. Daar zijn nog geen beslissingen over gemaakt.

De afgelopen jaren waren een aaneenschakeling van vernieuwingen en make overs. Staan er nog plannen in het verschiet voor 2011/begin 2012?
Wij zijn marktleider in Nederland en we zijn continu bezig met innovatie en merkbeleving om deze positie te behouden. We zullen zeker met nieuwe dingen blijven komen.