TOP

Hoe gaat het met Agua Bendita?

De lancering van het Colombiaanse swimwearmerk Agua Bendita op Nederlandse bodem was midden mei een groots event. Hoe gaat het nu met het merk? Textilia sprak met distributeur Classic Promotions.

Aantal leveringen: Momenteel iets meer dan 30.
Aantal collecties: De badmodecollectie van Agua Bendita bestaat dit jaar uit drie verschillende lijnen: On the Rocks, Black Tie en Happy Hour. In totaal zijn er tot nu toe vijf collecties verschenen.

Hoe lang bestaat het merk?
Het merk Agua Bendita bestaat ruim acht jaar en is inmiddels in ruim 45 landen actief. Het is één van de snelst groeiende badmodemerken ter wereld.

Hoe reageerde de branche op de lancering van Agua Bendita?
Zeer enthousiast, een groot deel was bekend met het merk, maar het was niet meer in Nederland verkrijgbaar.

Hoe zou je Agua Bendita kunnen omschrijven?
Agua staat voor water en Bendita is afgeleid van ‘Bendita’s’ wat ‘gezegend’ betekent en ook te vertalen is als ‘heilig’. Agua Bendita is een jong en dynamisch merk waarbij de nadruk ligt op de schoonheid van de vrouw. Het staat voor schoonheid en kwaliteit, alleen de beste materialen worden geselecteerd en het handwerk wordt verricht door eersteklas vakmensen onder leiding van de ontwerpsters zelf.

Wat is de kracht van het merk?
De combinatie van het gebruik van hoogwaardige en luxe materialen en het feit dat alle bikini’s en strandjurkjes met de hand gemaakt zijn. Het merk besteedt veel aandacht aan kwaliteit, in het oog springende details en bijzondere kleuren.

Wat is het belangrijkste dat het merk heeft meegemaakt sinds de lancering?
Eigenlijk zijn er meerdere belangrijke momenten geweest. Allereerst de selectie van Rianne ten Haken als officieel nieuw gezicht voor Agua Bendita. Daarnaast de media-aandacht die wij sindsdien hebben gekregen. We stonden op de cover van Grazia en in bladen als Glossy en L’Officiel. Bovendien zijn we door de Miss Nederlandverkiezing benaderd om een samenwerkingsverband aan te gaan voor 2011 en wellicht ook voor 2012.

Hoe verloopt het eerste inkoopseizoen?
We zijn laat gestart (medio april) dus dat speelt mee, maar we kunnen zeker niet klagen. Het merk wordt overal goed ontvangen, winkeliers en klanten zijn enthousiast en ondanks dat een groot deel van het inkoopbudget al uitgegeven is wordt er toch nog aangekocht.

Wat voor type is de Agua Bendita-vrouw?
Een vrouw die veel aandacht schenkt aan haar uiterlijk, haar lichaam goed verzorgt. Ze is niet bang om haar lichaam te laten zien en wil zich daarbij graag sexy, soms een beetje uitdagend, maar stijlvol kleden.

Hoeveel verkooppunten zijn er nu (inter)nationaal?
In de Benelux zijn er op dit moment 21 verkooppunten, waarvan 17 in Nederland en 4 in België.

Wat willen jullie de komende tijd met name realiseren?
De komende periode gaat Classic Promotions zich richten op het uitbreiden van zowel de Nederlandse als de Belgische markt.
Op welke manier heeft de economische recessie invloed op het merk?
Lastig om aan te geven, omdat wij na de recessie de markt hebben betreden. Als dit het dieptepunt is geweest kijken wij vanuit Agua Bendita met vertrouwen naar de toekomst.

Voor meer informatie: http://www.classicpromotions.nl/ of http://www.aguabenditabenelux.nl