TOP

Hunkemöller lanceert shop-in-shops in Duitsland

Met een nieuw logo, een nieuw flagship store concept en een nieuwe reclamecampagne is de boodschap van Hunkemöller duidelijk. Een complete brand reset is ook écht een complete brand reset. Maar daar houden de plannen nog lang niet op. Textilia sprak met Bart van den Nieuwenhof, International Sales Director Hunkemöller over alle spannende plannen.

Samen met de bureaus Creneau International en SSSS & Orchestra gaat Hunkemöller de creatieve uitdaging aan. Maar de lingerieketen gaat niet alleen de diepte in, er staan ambitieuze uitbreidingsplannen op de agenda, waaronder shop-in-shops in Duitsland.

Waarom is besloten deze stap te zetten?
“Op dit moment hebben we dertig shop-in-shops in de V&D’s in Nederland. Daarvan hebben we zoveel geleerd, dat we nu heel goed weten hoe we dit concept moeten invullen. We wilden een verrijking in het aantal verkooppunten, maar zeker ook op plekken waar Hunkemöller niet goed is vertegenwoordigd. In de Duitse warenhuisketen Karstadt hebben we een goede partner gevonden.”

Hoe ziet die groei eruit?
“We hebben nu 113 Hunkemöller winkels in Duitsland, en er is absoluut ruimte voor 200 winkels. In een aantal steden lukt dat niet direct, maar wel met een shop-in-shop. We beginnen vanaf de eerste week oktober met acht shop-in-shops, dat kan in principe uitgroeien naar hoeveel Karstadts er zijn.”

Wat hebben jullie geleerd van de Nederlandse shop-in-shops?
“We weten nu op een klein aantal vierkante meters de juiste Hunkemöller beleving neer te zetten. Dan hebben we het over productoptimalisatie: het is nu duidelijk welke items het ‘t beste doen.”

Welke kant willen jullie uiteindelijk op met deze brand reset?
“Hunkemöller is marktleider in de landen waar we opereren, maar we willen natuurlijk ook blijven groeien. Je mag niet in slaap sukkelen omdat je bovenaan staat, je moet continu blijven vernieuwen op alle verschillende gebieden.”

Wat is de volgende stap voor Hunkemöller?
“Er zijn net twee filialen in Koeweit geopend. We richten ons nu erg op groei in gebieden waar we al vertegenwoordigd zijn, en dat is voor nu vooral het Midden Oosten, Israël en Libanon. Alleen, daar zijn we wel bekend onder de naam Bodique [de luxere merknaam/keten van Hunkemöller, -red.], want het is voor mensen buiten het Germaanse taalgebied nogal lastig om Hunkemöller uit te spreken.”