TOP

Daily Paper opent pop-up store in Amsterdam*

Het Amsterdamse streetwear-label Daily Paper timmert internationaal hard aan de weg. Op zaterdag 7 februari opende het merk onder grote belangstelling een pop-up store.

Hun vorige release-party in Walls Gallery in Amsterdam liep vorig jaar uit op een totale chaos, omdat veel te veel mensen naar binnen wilden. Het Amsterdamse streetwear-label Daily Paper is namelijk populair en lijkt steeds populairder te worden. Met inmiddels 100 verkooppunten in 25 landen, bijna 20 duizend volgers op Instagram en ruim 15 duizend op Facebook, is Daily Paper hard op weg een internationaal bekend merk te worden. Volgens een ingewijde zijn ze naast Patta en Filling Pieces ‘één van de weinige Nederlandse labels die door sites als High Snobiety en Hypebeast nauwlettend in de gaten worden gehouden’. Het afgelopen seizoen was het merk onder andere op de beurzen Jacket Required, Capsule Paris en Seek Berlin te vinden.

Marokko meets street

In hun eerste pop-up store in de Amsterdamse Reguliersdwarsstraat, waar ook de Urban Art House zich bevindt en eerder Zoe Karssen en Filling Pieces hun collecties verkochten, is de zomercollectie van 2015 te koop. Invloeden voor de collectie zijn de cultuur, kleuren en stoffen uit Marokko, waar het merk de campagnebeelden voor de collectie in 2014 schoot. Het resultaat is een collectie van vooral zwart en wit items, all-over print shirts, klassieke bomber jackets met patches en doorgestikte jogger pants. De prijzen lopen uiteen van 39,95 euro voor een shirt tot 149,95 euro voor een trenchcoat.

Zie hieronder een impressie van het lookbook voor ss2015, geschoten door fotografe Sharon Jane D.