TOP

Hulp van app en robot bij kopen van spijkerbroek

De Amerikaanse spijkerbroekenwinkel Hointer maakt het voor de klant makkelijker om de juiste spijkerbroek in het pashokje te krijgen, doormiddel van een app en een robot.

Hointer, een spijkerbroekenwinkel  voor mannen, heeft een nieuwe manier ontwikkeld om de juiste spijkerbroek in het pashokje van de klant te krijgen: via een robot. Aan de broeken van Hointer zit een label met een QR-code en een NFC-chip. De klant kan de app van Hointer downloaden en zo de jeans scannen.

In de app geeft de klant de maat aan en daarna verschijnt een nummer van het pashokje. De jeansrobot gaat in de voorraad op zoek naar de juiste maat en levert deze binnen 30 seconden af bij het pashokje.

Stortkoker
Als de maat toch niet goed blijkt te zijn kan de broek in een zogeheten stortkoker worden gegooid. De klant kan via de app opnieuw dezelfde broek in een maatje kleiner of groter vragen. Zodra de broek goedgekeurd is, kan de klant de jeans afrekenen bij een ‘self-checkout’. Bij het koopproces komt verder geen personeel meer aan bod. Als er toch vragen zijn, kunnen deze wel gewoon gesteld worden.
Het initiatief is van Nadia Shouraboura, die eerder werkzaam was bij Amazon. Daar zag ze de mogelijkheden die online winkelen te bieden heeft, maar merkte ook hoe belangrijk passen voor klanten is.

Zien hoe het werkt? Bekijk het filmpje en kom erachter!