TOP

Hoe gaat het met Twinlife Junior?

Regelmatig neemt Bengels een nieuw merk in het kindersegment onder de loep met de vraag 'hoe gaat het?' Ditmaal het Nederlandse jongensmerk Twinlife Junior.

Land van herkomst: Nederland
Merk/importeur/agent: Twinlife
Sinds wanneer in Nederland:1998
Prijzen (winkelverkoop): Bottoms van € 34,95 tot € 69,95, Tops van € 14,95 tot € 59,95, Jacks van € 49,95 tot € 99,95
Maten: voor jongens in maat 104 t/m 176 (4 tot 16 jaar)
Gesproken met: Peter Rinia

Hoe is het de afgelopen tijd met Twinlife gegaan?
“De afgelopen drie maanden zijn erg goed geweest voor Twinlife Junior. We hebben voor de winter 2010 een groei van 40% kunnen realiseren, voornamelijk door het genereren van nieuwe klanten. Op de beurs hebben we fantastische reacties gekregen. Het feit dat we nu zelfstandig aanwezig zijn, was een goede zet.”

Wat is de kracht van Twinlife?
“Twinlife staat voor een kwalitatief hoogwaardig product met een scherpe prijs. Wij bieden liever een mooi product voor een goede prijs aan, dan voor de laagste prijs te vechten. De kracht zit ‘m niet alleen in de combinatie van prijs en kwaliteit, maar ook in het volwassen design. Hier spreken we echt onze doelgroep mee aan. Jongens willen niet meer in kinderkleding lopen, maar in kleding van een jong volwassene. “

Maakt de kredietcrisis het moeilijker om er tussen te komen als merk?
“Welke kredietcrisis? Als je gericht de beste ondernemers zoekt en daar goed mee samenwerkt heb je weinig hinder van de `kredietcrisis`. Wel is het zo dat je voor ondernemers niet meer hoeft aan te komen met een marge van 2.35, dat is niet meer van deze tijd. Daarin is Twinlife Junior erg sterk, wij bieden een standaard marge van 2.5. Voor onze focusartikelen ontvangt de ondernemer een marge van 2.8, zonder dat er binnen 10 dagen betaald hoeft te worden.”

Hoeveel verkooppunten zijn er nu in Nederland en daarbuiten?
“Voor winter 2010 hebben we in Nederland ongeveer 115 deuren, daarbuiten hebben we in Griekenland en Oekraïne een groeiende samenwerking met importeurs, samen goed voor ongeveer 130 ondernemers.”

Wat staat er het komende half jaar op de planning?
“We zullen op de aankomende beurs onze zomercollectie 2011 presenteren, met als doel de ondernemers weer te verrassen met de collectie. Daarnaast zullen we in Nederland nog meer met de ondernemer bezig zijn op het gebied van winkelondersteuning en het sturen op cijfers. Voor de export zijn we druk bezig om in Duitsland en België de juiste partners te vinden.”