TOP

Hoe gaat het met Twenty One by McGregor?

Regelmatig neemt Textilia een modemerk onder de loep met de vraag 'hoe gaat het'. Dit keer spraken we met Christian Arkins, creative director McGregor, over Twenty One by McGregor.

Hoe gaat het met Twenty One by McGregor?
“Nu de lente eindelijk begonnen is, gaat het best wel goed. De eerste collectie is in de zomer van 2012 gelanceerd. Het is een uitbreiding van het merk McGregor, gecategoriseerd als ‘gewassen lifestyle merk’. Het is geïnspireerd door de al meer dan negentig jaren lange ervaring met een eigentijdse twist.”

Wat is de doelgroep van het merk?
“Dat is een controversiële vraag bij McGregor. We richten ons met Twenty One by McGregor op de doelgroep 18 tot 35 jaar. Dat het gemiddelde op een leeftijd van 26 jaar komt, kan wel kloppen. Het merk past bij winkels die een breed aanbod aanbieden aan consumenten. Twenty One by McGregor dient een breed publiek en past bij ‘blauwe’-winkels maar ook bij klassiekere winkels die denim aanbieden.”`

Hoe ziet de collectie eruit?
“De collectie combineert twee verhalen, het 1967 iconische boek ‘The Outsiders’ en het idee van een militair geïnspireerde ‘Semester at Sea’. Het is een grote collectie voor zowel mannen als vrouwen. De skinny kleurrijke chino’s en de sierlijk gedrukte voorjaarsjurken voor vrouwen doen het erg goed. Voor mannen zijn de slank gewassen kleurrijke chino’s een musthave dit seizoen. Ook onze indigo tartan shirts doen het erg goed. De prijzen voor T-shirts beginnen bij €29,99 en polo’s bij €45. Chino’s zijn te koop vanaf €79,99 en demin beginnen bij €89,99. Overhemden kosten gemiddeld €49,99 en jurken €79,99.”

Hoe zijn de leveringen van Twenty One by McGregor?
“We maken twee collecties per jaar met twee grote kleurverhalen en concepten voor mannen en vrouwen. We leveren vier keer per jaar.”

Wat is het belangrijkste doel voor dit seizoen?
“Het doel voor het opkomende seizoen is om onze producten te innoveren, een perfecte pasvorm, mooie frisse kleuren, nieuwe silhouetten en details te bieden. Het opbouwen van ons bedrijf in een bredere distributie op de Beneluxmarkt en ook internationaal, is een belangrijke doelstelling.”