TOP

Hoe gaat het met TT Denim?

Iedere maand neemt Textilia een merk in het jeanssegment onder de loep en vraagt hoe het gaat. Deze maand mailden we met Rob Heylen, product manager & key account manager van Tom Tailor Benelux, waartoe TT Denim behoort.

Land van herkomst: Duitsland
Moederbedrijf: Tom Tailor
Winkelverkoopprijzen: T-shirts €9,95-€25,95, jeans €39,95-€79,95, sweats €29,95-€59,95

Hoe gaat het met TT Denim in Nederland? 
“Goed. TT Denim male groeit goed en wint meer en meer aan naamsbekendheid. TT Denim female groeit ook en heeft een grondige facelift ondergaan. Van een misschien te commercieel label is dit label uitgegroeid tot een echt fashionlabel met de laatste trends voor supercommerciële prijzen.”

Waar zijn jullie momenteel mee bezig?
“Wij werken grondig aan de uitbouw van het aantal verkooppunten. Daarnaast werken we sterk aan de productontwikkeling om nog meer invloeden uit de Benelux te kunnen verwerken. Ook winkelopeningen staan op de planning.”

Wat is de kracht van TT Denim? 
“Er zijn 12 leveringen (1 per maand) met ready to wear items. Daarnaast zijn de goede prijzen voor de eindconsument interessant en de leuke marge voor de retailer. De consument vindt elke maand nieuwe items en de retailer kan zijn winkel elke maand een adere uitstraling geven.”

Wat is op dit moment hét item uit de collectie?
“Voor de meiden: alles met ruiten, maar vooral het jurkje. Voor de mannen: dik breiwerk.”

Wat staat er het komende half jaar op de planning?
“Er staan verschillende retailprojecten klaar, in navolging van onze eerste Benelux denimstore in het Wijnegem shopping centre. Deze was vanaf de eerste dag een succes en daarom gaan we er meer openen in de Benelux. We hebben concrete plannen, maar totdat de contracten in november definitief getekend worden, kan ik daar nog niks over zeggen. “