TOP

Hoe gaat het met Tapete?

Regelmatig neemt Bengels een merk in het kindersegment onder de loep met de vraag 'hoe gaat het?'. Ditmaal spreken we met Judith Vulkers van het Nederlandse T-shirtlabel Tapete.

Hoe waren de reacties op Kleine Fabriek?
“De reacties waren positief. Men ervaart ons merk als levendig en opvallend, in het bijzonder door onze felle kleuren en leuke opdrukmaterialen, zoals bijvoorbeeld de flock-opdruk. Ook onze nieuwe zachte sweatkwaliteit werd zeer goed ontvangen.”

Hoe is het deze orderperiode gegaan? 
Op zich is het goed gegaan en kunnen wij, gezien de moeilijke situatie in de kindermode sector, niet klagen. Er zijn wel een aantal klanten gestopt met hun winkel en er zijn ook sommige klanten kleinere aantallen gaan bestellen. Maar er zijn gelukkig ook weer een aantal klanten die Tapete juist groter inkopen.” 

Wat is de kracht van Tapete?
“De kracht van Tapete ligt vooral in de opvallende stijl en kleurcombinaties, de comfortabele pasvorm en de uitgesproken en speelse prints. Verder is Tapete heel goed te combineren met allerlei verschillende stijlen en merken en daarmee een leuke aanvulling voor de ‘kleine’ garderobe. Met onze grote en sprekende prints zijn onze shirts voor kinderen extra leuk om te dragen. Vandaag een lieve poes, morgen een stoere bolide, voor ieder kind en karakter een passende outfit.”

Veel winkeliers hebben het moeilijk. Hoe probeert Tapete mee te denken met de winkelier?
“Wij blijven uiteraard scherp op de goede kwaliteit van onze producten en houden onze prijzen zo scherp mogelijk om goed in de markt te blijven liggen. In onze leverings- en betaalvoorwaarden stellen wij ons iets flexibeler op en proberen met de klanten oplossingen te zoeken op het moment dat er moeilijkheden optreden.”

Hoeveel verkooppunten zijn er nu in Nederland en daarbuiten?
“We zitten in totaal rond de 100 verkooppunten in NL, België, Duitsland en Groot-Britannië.”
Wat staat er het komende half jaar op de planning? 
“We zijn druk bezig met de nieuwe collectie voor zomer 2013, die wij qua hoeveelheid dit seizoen gaan uitbreiden in stijlen, kleuren, prints en een nieuwe zomerkwaliteit naast onze basic organische katoen. Verder willen we ons meer richten op onze PR en sociale media en de verkoop in de bestaande verkooplanden uitbouwen.”
Op welke beurzen staan jullie? 
“We staan op DKF Amsterdam, Bubble London, diverse kleine beurzen met onze Duitse agent en voor het eerst dit jaar op de Kind & Jugend in Keulen.”

Land van herkomst: NL 
Verkoopinformatie: Annelie Koopmans, Zoetagenturen > 06 – 17508566, http://www.zoetagenturen.nl/ 
Start van het merk: 2008
Doelgroep: kinderen van 0-8 jaar
Maten: Baby: 50/56 t/m 86/92; Kids: 92/98 t/m 128/134

Prijzen (winkelverkoop): tussen € 24.50 – € 34.50