TOP

Hoe gaat het met Silvian Heach Kids?

Regelmatig neemt Bengels een merk in het kindersegment onder de loep met de vraag 'hoe gaat het?'. Ditmaal is dat het Italiaanse Silvian Heach Kids.

Land van herkomst: Italië
Verkoopinformatie: Blosh BV, 020-3540349
Sinds wanneer: de kinderlijn van het damesmodemerk Silvian Heach werd gelanceerd in 2008 en is sinds januari 2011 in Nederland verkrijgbaar
Doelgroep: jongens en meisjes, van baby tot tiener
Maten: 68 t/m 176, uitgebracht in drie maatseries. Baby 0 tot 2 jaar, Junior 2 tot 7 jaar en Kids 8 tot 16 jaar
Prijzen (winkelverkoop): T-shirts 20 tot 40 euro. Broeken 40 tot 60 euro; jassen 80 tot 130 euro

Hoe is het deze orderperiode met Silvian Heach gegaan?
“Silvian Heach Kids is begin van dit jaar gelanceerd in Nederland. Helaas gaf de Kleine Fabriek geen goed beeld van deze zomercollectie omdat de stand niet op tijd was. Uiteindelijk hebben we moeten improviseren en kwam de collectie niet helemaal tot zijn recht. Na de Kleine Fabriek zijn we veel op pad geweest met de collectie en het enthousiasme van de winkeliers heeft ons veel positieve energie gegeven! De orderperiode is dan ook boven verwachting goed geweest.”

Wat is de kracht van Silvian Heach Kids?
“De stijl van Silvian Heach Kids is authentiek, fris en clean tot in het kleinste detail en wordt met heel veel liefde gemaakt. De collectie bevat 900 stuks van casual tot klassiek en van fantasie tot casual chic. Voor meisjes gaat het bijvoorbeeld om takedowns van de dameslijn. Deze blijken enorm aan te slaan. De lijn voor 8 tot 16 is op dit moment onze bestverkochte lijn. Silvian Heach wordt door inkopers gezien als een mooi instapmerk voor het hoog midden-hoogsegment. Qua uitstraling past het goed tussen Sevenoneseven, Guess, Nolita etc.”

Wat merken jullie van de recessie bij winkeliers en hoe proberen jullie mee te denken met de winkelier?
“De geluiden zijn heel verschillend maar we proberen altijd mee te denken met de klant. We bieden een marge tussen 2.5 en 2.7 en er is geen minimale afname. Het enige wat we willen is dat een klant een goed beeld neerzet van de collectie omdat dit de doorverkoop ten allen tijde ten goede komt. Artikelen die niet goed lopen kunnen bij ons altijd omgeruild worden om op die manier de doorverkoop te stimuleren, dit zolang onze voorraad strekt. Wat wij ook merken is dat tijdens deze moeilijke tijden de klanten graag vernieuwing willen zien en dit is iets wat Silvian Heach Kids te bieden heeft. De doorverkoop is erg goed en soms start de verkoop al direct vanuit de doos. Dit is best bijzonder voor een relatief onbekend merk!”

Hoeveel verkooppunten zijn er nu in Nederland?
“Op dit moment 55, plus 20 nieuwe aanvragen voor het winterseizoen waarvan de verkoop in januari start.”

Op welke beurzen staan jullie?
“In januari zijn wij weer te vinden op Pitti Bimbo in Florence. Het is daar een van de grootste stands, helemaal ingericht op beleving, met brocante meubels, ludieke gedekte tafels en meer curiosa. We hebben er ook onze eerste Nederlandse klanten ontmoet. Het label van de Italiaanse producent Arav Fashion is in Italie al een gevestigde naam.”