TOP

Hoe gaat het met Signum?

Iedere maand neemt Textilia een merk onder de loep en vraagt hoe het gaat. Dit keer is dat sales director van Signum, Andreas Wolf. 'Signum bestaat 25 jaar en dat wordt gevierd met een herprofilering van het merk'.

Waarom juist op dit moment een herlancering van het merk?
“Iedereen kent Signum nog vanuit de jaren ’80 vanwege de grote maten shirts. In die tijd was het dé trend en dan ook een groot succes. Uiteraard is de mode nu slanker en daarin gaan wij mee met onze slimfitlijn. Helaas staat Signum dus nog voor veel consumenten en ondernemers bekend als het grotematenmerk, daar moet verandering in komen.”

Het imago wordt opgepoetst?
“Klopt we gaan een grootschalige marketingactie inzetten, waarbij we veel in consumentenbladen zullen adverteren. Daarnaast zoeken we momenteel naar geschikte partners om mee samen te werken. Onze Nederlandse agent Erik Dorrepaal zal deze ondernemers de komende tijd gaan benaderen.”

Is er binnen de bedrijfsorganisatie iets veranderd?
“Er zijn een aantal nieuwe mensen bij het bedrijf gekomen, zoals ik vorig jaar. Daarnaast werken we sinds één jaar met een nieuwe designer die ontzettend veel ervaring op het gebied van shirts heeft. Hij zorgt er een rode draad door de collecties loopt. De lijnen met de eigenaren zijn overigens korter geworden, we hoeven niet elk wissewasje te bespreken, waardoor we sneller kunnen handelen.”

Willen jullie met een modernere look een jongere doelgroep aanspreken?
“Nee, we mikken nog steeds op mannen tussen de 30 en 50 jaar die niet zo nodig elke trend hoeven te volgen. Dat betekent trouwens niet dat de shirts niet voor een jongere doelgroep geschikt zijn, ook aan hen verkopen we uiteraard graag shirts. Maar we zien het liefste klanten die trouw aan het merk zijn, die zodra ze een shirt goed past deze blijven kopen.”

Verandert er nog iets op collectieniveau?
“We komen volgend jaar lente met een exclusievere slimfitlijn, waarvoor we luxere, Liberty stoffen gebruiken. De prijs hiervan ligt rond de 129 euro.  Daarnaast hebben we voor liefhebbers van autoraces een speciale Jacky Ickx-lijn, geinspireerd op de gelijknamige Formule 1-kampioen. Deze kleinschalige collectie bestaat naast shirts, ook uit jeans, sweaters, leren jassen en T-shirts.”

Wat zijn de plannen voor de Nederlandse markt?
“We hoeven niet overal te liggen, maar bij een geselecteerd aantal boetieks. Daarnaast kijken we rustig uit naar de juiste plek om een eigen winkel te openen. We zijn niet nu ineens haastig op zoek naar een locatie trouwens hoor. De focus ligt dit jaar allereerst op de herlancering van het merk.”