TOP

Hoe gaat het met Nola Nova? [interview]*

Marjolein en Angelique van 't Veer begonnen vier jaar geleden met een eigen collectie tops voor vrouwen. Shirts en sweats met brutale slogans, daar zijn er inmiddels meer van. Hoe onderscheidt Nola Nova zich van de concurrentie?

Sinds wanneer bestaat Nola Nova? Mede-oprichter Marjolein van ’t Veer “In 2010 ben ik gestart met Nola Nova. Samen met mijn zusje Angelique. Het leek ons te gek om T-shirts en sweats van ons eigen merk te verkopen. We deden eerst alles vanuit huis, maar twee jaar geleden zijn we naar een kantoorpand gegaan. Eerst in Koog aan de Zaan, nu in Amsterdam. Nola Nova werd tot vorig jaar alleen via onze eigen webshop verkocht. Tegenwoordig werken we met een agent en is er wholesale bijgekomen.”

Doelgroep: “Stoere vrouwen tussen de 18 en 35 die zichzelf durven te laten zien. Onze teksten en logo’s op de shirts zijn best uitgesproken, daar moet je het type voor zijn.”

Bij wat voor soort winkel past het merk? ” Modehuizen en zelfstandige boetieks; van blauwe winkel tot casual vrouwenmodewinkels. De tops kunnen stoer gecombineerd worden met denim, maar ook heel vrouwelijk op een hoge kokerrok. We gebruiken bijzonder mooie jerseykwaliteiten. Met het materiaalgebruik onderscheiden we ons van de concurrenten.”

Houden jullie het bij T-shirts en sweats of komen er meer items bij? “Het lijkt me heel leuk om uit te breiden met broeken en jasjes. Maar voor nu houden we het bij tops. We willen dat Nola Nova sterk is en volledig staat voordat we gaan uitbreiden.”

Is het lastig om als redelijk nieuw merk verkooppunten te vinden? “Nee, vind ik niet. We merken dat ondernemers op dit moment erg open staan voor nieuwe merken. Ze willen graag iets verkopen dat andere winkels niet hebben.”

Hoe ziet de wintercollectie voor 2014-2015 eruit? “In de collectie vind je prints als ‘Fuck Luck’, ‘No Regrets’ en ‘Go Further’. De kleuren zwart en wit blijven een belangrijke rol spelen met als steunkleuren kobalt blauw en grijs mêlee. Nieuw in deze collectie zijn de materiaalcombinaties zoals mesh met jersey. Naast de muscle tees en singlets hebben we ook een nieuw model geïntroduceerd met een ‘raw edge’-afwerking.”

Ga je aankomende winter met Nova Nola naar een beurs? “Misschien staan we in januari op Bread & Butter in Berlijn, maar dat is nog niet zeker.”

Winkelverkooprijzen: €35 euro (singlet) – €79,95 (sweater) bij een marge van 2.6
Collecties: Twee  collecties per jaar met vier levermomenten
Inkoop via: Zeijden Brands, Dunya@zeijden.nl
Aantal verkooppunten: 40

Nola Nova 1