TOP

@jantrendman spot: Lost In Space

Trendforecaster Jan Agelink - a.k.a. @jantrendman - spot voor Textilia deze week weer een nieuwe trend: Lost In Space.

De interesse en fascinatie voor ruimtevaart, en reizen is door alle tijden en modethema’s heen altijd een bruikbare bron van inspiratie voor designers en merken. Het is een mix van innovatie en futuristische vormgeving waarbij men een technische hoogstandje in gebruik of toepassing demonstreert. Hier een update van 3 merken;

Ruimtevaartrituelen

Een ‚echte’ espresso die je in je eigen space station kan zetten. Dat was het doel van Lavazzo, het alom bekende Italiaanse koffie merk. Samen met wat technische bedrijven en het Italiaanse space station maakte ze de ‚ISSpresso’-machine die bedoeld is om aardse koffierituelen in het universum te introduceren. (serieus bedoeld om mee te gaan op de volgende vlucht!)

Jan Trendman Lost in Space

NASA-ingrediënten

Het cosmetica merk Kiehl’s heeft een mannencrème ontwikkeld met aerolite, een van de lichtste door de mens gemaakte materialen én een materiaal dat de NASA ook gebruikt op hun ruimtereizen. Vandaar ook een complete nieuwe marketing campagne + website; kiehlsinspace.com om in hogere sferen te raken.

Jan Trendman Lost in Space 2

Maanmode

De originele maanschoenen, ooit ontwikkeld door General Electric (GE) zijn opnieuw uitgebracht en geherintroduceerd in een limited edition. In samenwerking met Jack Threads (het robuuste Amerikaanse mannenmerk ) en Android Homme, een avantgardistisch schoenenmerk uit Los Angeles, heeft deze futuristische halfhoge sneaker weer doen herleven met carbon fibre technologie, hydrofobe (ruimtevaarttaal voor waterafstotend) coating en thermoplastische elastomeren om je voeten stevig op te grond te houden.

Jan Trendman Lost in Space 3


Volgende Trendsafari op 12 januari 2015

Goed voorbereid op inkoopseizoen waarbij je volledig op de hoogte bent van alle trends?? Kom dan naar de volgende Trendsafari van Jan Agelink! 

 inschrijven-icoon