TOP

Hoe gaat het met MLY?

Regelmatig neemt Textilia een vrouwenmodemerk onder de loep met de vraag 'hoe gaat het?'. Ditmaal spreken we met Emily Hermans van het merk MLY.

Wanneer is MLY opgericht?
“In 2004.”

Waar staat het merk voor?
“Duurzaamheid is een belangrijk kenmerk, maar niet het belangrijkste. Ik wil met mijn kleding vooral mensen mooier maken, flatteren en zich goed laten voelen. Daarnaast wordt de kleding op een eerlijke manier gemaakt.”

Wat is de kracht van MLY?
“De ritmische, repeterende dessins en grafische patronen geven de collecties van MLY een sterke en eigen signatuur. De ambachtelijke benadering van mode is ook kenmerkend. Ik werk graag vanuit het materiaal en met verschillende technieken, zoals breien, weven en (digitaal)bedrukken. De basismaterialen voor de stoffen ontwikkel ik in veel gevallen zelf en het grootste deel van de fabricage vindt in Nederland plaats, dus van de productie van de draad tot de confectie van kledingstukken.”

Welke winkels passen bij het merk?
“De winkels die goed bij het merk passen richten zich op klanten die gaan voor goede kwaliteit en een voorliefde hebben voor grafische prints.”

Wat zijn de winkel- en inkoopprijzen?
“De winkelverkoopprijzen liggen tussen de €159 en €249 en de inkoopprijzen liggen ongeveer tussen de €55 en €89 euro.”

Hoe moeilijk is het om in deze tijd te groeien als merk?
“Ik denk dat het voor een merk op dit moment moeilijk is om te groeien als je vast blijft houden aan oude patronen. Ik zie de huidige economie als een nieuwe economie en dat vereist een andere manier van ondernemen. Met MLY proberen we echt in te spelen op de vraag van de winkelier. Dit doen we door meerdere malen per seizoen aanvullingen op de huidige collectie aan te bieden waardoor je als merk interessant blijft en kunt inspelen op alle actuele ontwikkelingen.”

Hoeveel verkooppunten zijn er nu in Nederland en daarbuiten?
“Op dit moment verkopen dertien winkels in Nederland en tien winkels in België de collecties van MLY.”

Wat zijn de highlights in de collectie?
“In de lente- en zomercollectie 2013 zitten drie highlights. Eén daarvan is een stretchjurkje van zijde en satijn met pailletten dessin. De andere items zijn een kort jasje in jacquard vlinderdessin en een pantalon met vlindervleugelprint.”

Hoe denken jullie mee met de winkelier?
“Het is in deze tijd heel belangrijk om tijd en energie te steken in de samenwerking met de winkelier en goed te communiceren. We stellen ons met het merk flexibel op zonder minimale aantallen. De collectie kan tot een bepaalde hoogte aangepast worden per winkelier, doormiddel van uitwisselen van dessins en silhouetten. We zijn als merk nog klein en daardoor heel goed bereikbaar voor winkeliers. Alles kan direct overlegd worden en door de lokale productie kunnen we snel bij produceren of aanpassingen maken waar nodig.”

MLY
Emily Hermans
Tel: 06-44922427
mly@mly.nl