TOP

GUESS JEANS lanceert GUESS AIRWASH, Hugo Boss en David Beckham gaan samenwerken, INretail over hoofdlijnenakkoord en meer

In het nieuwsoverzicht van vandaag updaten we je over het belangrijkste fashion nieuws binnen de modebranche.

Beeld: GUESS

GUESS JEANS lanceert GUESS AIRWASH TM concept en kondigt Iris Law aan als gezicht van het merk

GUESS JEANS lanceert het geheel nieuwe, Californische denim lifestyle merk van de Amerikaanse denim pionier GUESS, met Iris Law als het eerste gezicht, gefotografeerd door Rafael Pavarotti. GUESS JEANS zal een reeks talenten onthullen die symbool staan voor de next generation, samengebracht door een frisse, eigentijdse visie die een groot deel uitmaakt van de creatie van GUESS JEANS. “GUESS JEANS is verheugd Iris Law te onthullen als eerste merkambassadrice. Iris vertegenwoordigt de hedendaagse versie van de iconische GUESS Girls door de lens van GUESS JEANS. Geïnspireerd door de afgelopen veertig jaar van aan iconische GUESS Girls, belichaamt Iris’ innovatieve kijk op stijl en vrouwelijkheid de klassieke allure die het merk GUESS heeft gedefinieerd.” – Nicolai Marciano

De Britse actrice en model is gefotografeerd in minimalistische omgeving, terwijl ze items draagt uit de eerste GUESS JEANS collectie. GUESS JEANS is geworteld in denim en speelt in op de essentie van ‘Americana’ die het hart vormt van de nalatenschap van het merk. Iris Law belichaamt de moderne evolutie van het merk; voortbouwend op veertig jaar erfgoed bouwt GUESS JEANS een springplank voor de volgende vier decennia van het Amerikaanse mode-instituut.

Hugo Boss tekent voor David Beckham
 

Voormalig voetballer David Beckham gaat samenwerken met het merk Boss, zoals aangekondigd door moederbedrijf Hugo Boss in een persbericht. Deze samenwerking houdt in dat Beckham ook ontwerpen zal maken. Volgens het bericht zal Beckham capsulecollecties en seizoenscollecties ontwerpen en samenstellen. “Dit partnerschap zal de Boss herencollecties voor vele jaren vooruit helpen.” De ontwerpen moeten zowel de stijl van Beckham als die van Boss weerspiegelen en zullen zowel casual als formele herenkleding bevatten. Beckham zal al in de herfst/winter 2025 campagne van Boss verschijnen, en zijn eerste ontwerpen zullen in de lente/zomer 2025 collectie te zien zijn.

“Over the last few years, I’ve been wanting to invest more time in design and fashion, but wanted to ensure I collaborated with a brand and team that could deliver something truly global and impactful. I’ve really enjoyed the collaboration with BOSS so far and have been impressed by the team’s ambition, creativity, and desire for excellence. I look forward to sharing what we’ve been working on so far, including the Fall/Winter 2024 campaign as the first step in our long-term partnership,” aldus de oud-voetballer. 

INretail: uitwerking hoofdlijnenakkoord cruciaal

INretail laat met een persbericht weten, het positief te vinden dat het belang van ondernemerschap onderstreept wordt in het akkoord dat PVV, VVD, NSC, BBB gisteren bekend maakten. Het vraagt nog wel om verdere concrete uitwerking. INretail heeft suggesties hiervoor en neemt de uitnodiging van de partijen om mee te werken aan de verdere uitwerking graag aan. “Het is goed dat de partijen onderstrepen dat met het oog op alle ambities in Nederland, het geld wel eerst verdiend moet worden. Positief is de aandacht voor een gezond ondernemersklimaat en de meerwaarde van ondernemers. Winkeliers vind je in alle dorpen en steden in ons land en vormen een hoeksteen van onze lokale samenleving. Terecht hebben de vier partijen volop aandacht voor de ontwikkeling van de regio en INretail steunt de ambitie voor het opstellen van strategische investeringsagenda’s voor de regio.” De partijen willen criminaliteit harder aanpakken en daarbij kan een concrete aanpak van winkelcriminaliteit niet ontbreken, vindt INretail. Ondernemers hebben behoefte aan een stabiel kabinet met een heldere agenda voor de toekomst. Dat heeft het bedrijfsleven hard nodig en daarom moet er snel een ministerploeg aantreden die de plannen verder uitwerkt. Zodra de nieuwe ministersploeg bekend wordt, wil INretail met hen aan de slag om de plannen voor de toekomst te helpen uitwerken. 

Vaste aanstelling Rinske Jurgens directeur-bestuurder bij het Schoenenkwartier

De Raad van Toezicht van het Schoenenkwartier maakt bekend Rinske Jurgens per 1 juni 2024 vast aan te stellen als directeur-bestuurder. Jurgens, die sinds 1 juni 2023 aan het Schoenenkwartier verbonden is zal haar werkzaamheden vanuit een permanente aanstelling voortzetten.Rinske Jurgens (1970) heeft een lange staat van dienst in de museumsector. Ze werkte bij het Historisch Museum Den Briel, Museum voor Communicatie in Den Haag, later bij het Maritiem Museum in Rotterdam en daarna als Hoofd Projectbureau van de Nationale Musea van Wereldculturen. Haar meest recente ervaringen zijn het Textielmuseum en de projectleiding van de herinrichting van de entree van het Stedelijk Museum Amsterdam. Daarnaast is ze als jurylid verbonden aan de Dutch Design Awards. Rinske Jurgens over haar nieuwe positie: “Het Schoenenkwartier heeft een enorm potentieel. Hier creëren we een unieke museumervaring voor een groeiend publiek, bieden we ruimte voor educatie en ambacht, en stimuleren we innovatie en experiment in het Schoenenlab. Dit doen we niet alleen, maar in nauwe samenwerking met onderwijsinstellingen en bedrijven. Om dit alles te kunnen blijven doen is het belangrijk dat het Schoenenkwartier duurzaam de toekomst ingaat. Duurzaam op organisatorisch en financieel vlak, zodat we blijven groeien en mooie resultaten blijven boeken.”

State of Fashion Biënnale opent haar deuren

Op 16 mei vond de feestelijke lancering van de State of Fashion Biënnale | Ties that Bind plaats met nationale en internationale genodigden. Zij waren getuige van de onthulling van een bijzonder kunstwerk en optreden van ontwerper Ruben Jurriën en leerlingen van het Thomas a Kempis College in Arnhem gevolgd door een live-performance van de deelnemende artiesten Ülkuhan Akgül and Batuhan Demir. De Biënnale werd geopend door staatssecretaris Cultuur en Media Fleur Gräper-Van Koolwijk en de burgemeester van Arnhem, Ahmed Marcouch. State of Fashion Biënnale | Ties that Bind is te bezoeken van 17 mei tot en met 30 juni. Ties that Bind brengt creatieve praktijken in mode, textiel en hedendaagse kunst uit het Mondiale Zuiden naar Arnhem, na eerdere vertoning in Nairobi, Bengaluru en São Paulo. Deze gedecentraliseerde State of Fashion editie is samengesteld door Louise Bennetts en Rachel Dedman in samenwerking met lokale curatoren Sunny Dolat, Kallol Datta en Hanayrá Negreiros. Gedurende de hele periode zijn tentoonstellingen, talks, workshops en activaties te zien in het Rembrandt Theater, met daarnaast enkele installaties in Museum Arnhem en Rozet. Benieuwd naar meer info? Maandag 20 mei verschijnt een uitgebreid artikel over deze editie op Textilia.nl