TOP

Hoe gaat het met Jack & Jones Vintage?

Jack & Jones Vintage had op de afgelopen Modefabriek een eigen stand om de sfeer en beleving van het merk optimaal te kunnen laten zien. Textilia sprak met hoofdontwerper Henrik Busk, die deze sublijn van Jack & Jones 4 jaar geleden opzette.

Waarom een eigen stand voor Jack & Jones Vintage, terwijl Bestseller haar merken op Modefabriek altijd op één grote stand presenteert? Henrik Busk: “In Florence hadden we voor het eerst een eigen stand en dat was een groot succes. We merken: als we deze collectie er uit trekken, heeft het een grotere impact. Het heeft een heel eigen lifestyle. Vandaar dat we besloten dit ook op Modefabriek te doen én op de beurzen in Kopenhagen en Parijs.”

Hoe gaat het met Jack & Jones Vintage? “De collectie wordt steeds groter. We begonnen vier jaar geleden met T-shirts, maar sinds twee jaar is het een volwaardige collectie met jeans en non-denims. We hebben nu ook een sweat programma. Jack & Jones Vintage is één van de vier lijnen van Jack & Jones, naast Jeans Intelligence, Premium en Premium Tech. Vintage heeft een tijdloze look, die niet elke dag verandert. Het is echt een ‘slow collection’.”

Past dat wel bij Bestseller, die bekend staat om ‘fast fashion’? “Het concept is hetzelfde als bij de andere merken. Dus 12 collecties per jaar. Daarin zitten veel klassiekers, die niet na een seizoen achterhaald zijn. We richten ons niet op high fashion en hoeven het wiel niet opnieuw uit te vinden, maar willen oude bekenden opnieuw brengen. Het fundament is basic, alles kan met elkaar gecombineerd worden. Daarnaast hebben we veel aandacht voor details.”

Dan is die klant toch snel uitgeshopt? “Ons idee is dat een man uit elke collectie één of twee items koopt, daarmee zijn eigen collectie opbouwt en alles onderling met elkaar combineert. En in tegenstelling tot veel andere authentieke jeansmerken zitten de prijzen niet in het premium segment. Het ziet er twee keer zo duur uit als dat het is.”