TOP

Protest bestormt de Chinese markt

Boardwear merk Protest richt zijn pijlers op wereldwijze uitbreiding. Na Rusland, Frankrijk en Engeland wil het Nederlands merk nu ook de Chinese markt veroveren.

De snelgroeiende bevolking en de koopkracht van meer dan 1.3 miljoen mensen maakt de Chinese markt voor veel merken interessant. Dollartekens verschijnen in de ogen en een flinke dosis motovatie komt om de hoek kijken, wanneer men zich ook nog eens realiseert dat deze markt ieder jaar een economische groei doormaakt van meer dan 10 procent. In een van de belangrijkste commerciële wijken van Beijing opende Protest in maart 2011 een proefwinkel.

Protest bewust
“Voor een snelle merkontwikkeling in China, moeten we retail bewustzijn voor Protest creëren”, zegt Hans van Breukelen, commercieel directeur van Protest. Daarom heeft Protest nu een tweede winkel in de hoofdstad geopend en aan het einde van dit jaar zullen er tevens Protest-winkels worden geopend in Beijing en Shanghai. Deze steden zijn uitgekozen omdat ze belangrijkste handelssteden zijn in China. Om het merk in de gigantische Chinese markt niet te laten ondersneeuwen maakt Protest gebruik van de expertise van zijn Chinese partner BTS Shanghai International.

Grootste LED-dak
Protest werd in 1993 in Nederland opgericht en heeft momenteel een globale omzet van 60 miljoen euro. Hiervan wordt slechts 20 procent op de Nederlandse markt verdient. De tweede Chinese Protest-winkel van 170 vierkante meter is geopend in het winkelcentrum ‘The Place’. Het winkelcentrum met een van de grootste LED-hemeldaken ter wereld trekt veel toeristen en is een belangrijk retailgebied.