TOP

Hoe gaat het met Individuals?

Regelmatig neemt Textilia een vrouwenmodemerk onder de loep met de vraag 'hoe gaat het?'. Dit keer spraken we met Isrid van Geuns, die de sales doet van Individuals.

Sinds wanneer?:Individuals is opgericht in 2006 door het AMFI-Amsterdam Fashion Institute. Het merk heeft zich ontwikkeld zich tot een creatief platform waar 3e- en 4e-jaarsstudenten van de richtingen Design, Management en Branding de divers fases van een modeseizoen doorlopen. Zo geeft het merk de studenten ervaring die toegepast kan worden in de mode-industrie.”

Doelgroep?: “De doelgroep van Individuals betaat uit vrouwen die zich interesseren voor kunst en vormgeving. Ze zijn zelfbewust en geven blijk van een persoonlijke stijl door bijzondere en vernieuwende kleding te dragen. Ze waarderen nieuwe en innoverende ideeën van jonge generaties.”

Waar staat het merk voor en wat is de kracht?: “Elk seizoen start een nieuwe groep van 24 creatieve breinen. Dit betekent dat elke zes maanden de taken en verantwoordelijkheden opnieuw worden verdeeld binnen de Design Management en Branding afdelingen. De samensmelting van deze 3 afdelingen vormt de succesformule die het merk maakt tot wat het is.”

Winkelverkoopprijzen?: “De collectie wordt in het hogere prijssegment verkocht. Prijzen variëren van € 129 voor een mooie basistop, € 279,- voor een jurk naar € 500,- voor een luxe leren item zoals een lange blazer.”

Hoe is het de afgelopen periode gegaan met de verkoop van de collectie?: “Sinds enkele seizoenen heeft de verkoop een inhaalslag gedaan. Ik heb mij aan het merk verbonden als sales-relatie manager. Er is een goede basis neergezet in samenwerking met klanten en retailers die ik samen met de studenten heb uitgekozen. Twee keer per jaar richten de branders van Individuals de ‘by AMFI’ Statement Store op ‘t Spui in als exclusieve showroom waarin aan belangstellenden, retailers en klanten persoonlijk de collectie wordt getoond en verkocht.”

Hoe hebben klanten gereageerd op de collectie?: “Door het unieke verhaal van het merk te communiceren in alle branding uitingen, zorgen de Individuals-studenten ervoor dat de collectie geen studie-experiment is, maar een constante uitstraling waarborgt. De ideeën en energie van elke nieuwe groep, staan garant voor een altijd verrassende en vernieuwende collectie. Daarnaast wordt de ‘handtekening’ van het merk gekoesterd en de kwaliteit geborgd door alle betrokken docenten. Dat spreekt klanten aan.”

In wat voor soort winkel hoort Individuals te liggen?: “Individuals wordt bij geselecteerde winkels verkocht in Nederland zoals SPRMRKT, Margreeth Olsthoorn, Yoth en You are Here. De eigenaren van deze winkels zijn geen doorsnee retailers, maar creatieve shopmanagers met een liefde voor producten die een goed verhaal hebben en die met toewijding en aandacht voor details zijn gemaakt.”

Hoe goed zijn de studenten die dit jaar afstuderen?: “Elk jaar zitten er veelbelovende studenten tussen die na hun ervaring bij Individuals met een andere blik kijken naar de mode-industrie. Zij gebruiken deze ervaring bij het afstuderen en de keuzes die zij in hun verdere carrière maken.”

Wat is de inspiratie voor winter 2013-2014?: “Elke nieuwe groep begint met een brainstorm waarbij iedere student zijn of haar beleving van de tijdsgeest op tafel legt. De inspiratie komt voort uit een collectieve vertaling van die Zeitgeist. Voor de nieuwste collectie van Individuals concludeerden de studenten dat alle keuzemogelijkheden van tegenwoordig veel stress opleveren. Dat gegeven hebben zij vertaald in een zelfverzekerd concept, dat draait om de ‘Neo-Pioneer’.”

Individuals zal de AFW openen. Wat kunnen we van jullie verwachten?: “Zoals altijd komen we met een verrassende show en dit keer heeft het een bijzondere dimensie vanwege de opening.”

Verkoopinformatie:
Isrid van Geuns
06-15866023
sales@Individuals.nl