TOP

Hoe gaat het met Gsus Junior?

Regelmatig neemt Bengels een merk in het kindersegment onder de loep met de vraag 'hoe gaat het?' Ditmaal Gsus junior, waar Jean-Pierre Raes sinds juli 2010 aan het roer staat.

Showroom: Gsus Wholesale & Design B.V.
Agent: Chantal Schumacher (020 509 5555)
Prijzen (winkelverkoop): tops variërend tussen €24, 95 tot 39,95. Jassen van € 79,95 tot € 99,95 en broeken tussen de € 49,95 tot € 69,95.
Gesproken met: algemeen directeur Jean-Pierre Raes.

Hoe gaat het met Gsus junior?

“Vanaf het moment dat we met Gsus Junior zijn gestart, hebben we een gedegen groei doorgemaakt. Ondanks de druk door de crisis hebben we deze groei kunnen voortzetten. Sinds juli 2010 heeft Gsus een nieuwe directie. Ook is er een investeringsmaatschappij ingestapt om verdere groei te kunnen realiseren. Momenteel zijn we druk bezig met de nieuwe najaarscollectie voor 2011 en ontwikkelen we een basic-collectie. Deze collectie verschijnt naast de hoofdcollectie en is altijd op voorraad. In januari 2011 zijn de basisartikelen in de winkels te koop.”

Wat is de kracht van Gsus junior?
“Gsus Junior is voor uitgesproken en pittige kinderen die het leuk vinden om iets ‘anders’ te dragen. We bieden detaillisten een totaalpakket aan van bottom en tops. In de tops zijn we altijd sterk geweest. In de broeken iets minder en daarom focussen we ons nu op een nieuw broekenpakket. Dit pakket bestaat uit denim en non-denim broeken, gemaakt van lekkere materialen en uitgesproken details zoals ritsen en knopen. Bovendien hebben de broeken een geheim zakje, maar wat dat precies inhoudt, ga ik nog niet verklappen.”

Merken jullie iets van de recessie?
“Absoluut. We merken dat mensen toch eerder kiezen voor goedkopere kleding en daarom letten we nog meer op de prijs- en kwaliteitsverhouding. Ook proberen we een nog constanter beeld naar buiten te brengen zodat Gsus onderscheidend en herkenbaar is. Daarnaast maken we gebruik van een basic-collectie en een speedcollectie. In de speedcollectie zitten snellopende items die detaillisten kunnen nabestellen om hun rendement te optimaliseren.”

Is er nieuws te melden?
“Gsus gaat internationaal. We blijven ons focussen op Nederland, maar ook in België en Duitsland gaan we nu een markt te creëren.”

Hoeveel verkooppunten heeft Gsus junior?
“Momenteel 90. We willen graag doorgroeien naar 120 tot 150 verkooppunten. We zullen ons echter blijven concentreren op de groei met onze huidige klanten door intensief samen te werken en persoonlijke service te bieden.”

Wat staat er verder nog op de planning?
“We vinden het leuk en belangrijk om het contact met winkeliers te onderhouden en de nieuwe collectie te laten zien en daarom staan we 16 en 17 januari 2011 weer op de Kleine Fabriek.”