TOP

Hoe gaat het met De Namour?

Iedere maand neemt Textilia een bodyfashionmerk onder de loep en vraagt hoe het gaat. Deze maand spraken we met Judith Benders van het Nederlandse erotische lingerielabel De Namour.

-Aantal leveringen: 10
-Aantal collecties: 4
-Segment: De Namour kan geplaatst worden in het midden tot hoger segment. We zitten in de hoek van de erotisch getinte lingerie. Maar door de kwaliteit, luxe uitstraling en goede verpakkingen zijn we ook geschikt voor in de lingeriewinkel.

Hoe lang bestaat het merk al?
Wij zijn medio 2007 gestart met de voorbereidingen voor het opzetten van De Namour en daarna halverwege 2008 naar buiten getreden.

Welke doelen zijn behaald sinds de introductie in NL?
Ten eerste wilden we een nieuw erotisch lingeriemerk met stijl introduceren in Nederland, en dat is gelukt. Het tweede doel was ook verder in Europa bekend worden en daar zijn wij nu druk mee bezig. Ons product wordt overal goed ontvangen en we verkopen nu door heel Europa.

Hoe zou je De Namour kunnen omschrijven?
De Namour is een klein familiebedrijf, na een moeizame start zijn we de goede weg ingeslagen en inmiddels sterk aan het groeien. Ons merk bestaat uit sexy lingerie die zowel geschikt is voor de jonge vrouw als voor de rijpere vrouw die graag iets spannends aantrekt.

Wat is de kracht van het merk?
Onze kracht is dat wij goede kwaliteit tegen betaalbare prijzen leveren, dat wij leuke marges voor de klanten bieden en uit voorraad kunnen leveren. Niet te vergeten zijn de luxueuze verpakkingen die de klant erg aanspreken en waarmee het totaalconcept van De Namour rond is.

Wat was het belangrijkste dat het merk heeft meegemaakt sinds de lancering?
Het keerpunt was toen we na een jaar onze verpakking hebben veranderd. We startten met een heel mooie, maar slecht verkopende verpakking. Dit hebben we inmiddels helemaal in orde.

Wat kun je vertellen over de nieuwste collectie(s)?
Onze nieuwe collectie verkopen we vanaf september, deze presenteren we begin oktober op EroFame te Hannover, de grootste vakbeurs op het gebied van erotiek. Wij hebben hoge verwachtingen van deze collectie omdat wij nu helemaal klaar zijn met het concept dat we voor ogen hadden. Nu is het een kwestie van verder groeien.

Wat willen jullie de komende tijd met name realiseren?
De komende tijd willen wij onze collectie uitbreiden en een nog groter bereik krijgen; zowel binnen als buiten Europa. Niet alleen in de erotiekbranche maar ook daarbuiten, aangezien ons merk zeer geschikt is voor in de reguliere lingeriezaak.

Op welke manier heeft de economische recessie invloed op het merk?
Natuurlijk merken wij dat we momenteel in een slechtere periode zitten, maar het voordeel is dat wij ook in deze periode gestart zijn en dus nog geen hele goede tijd hebben meegemaakt. Ik denk dat dit ons alleen maar sterker maakt. Iedereen moet in deze tijden harder z’n best doen om een merk te verkopen en wij weten niet beter. En ik zeg altijd maar: de sterksten overleven. Ik hoop dat wij hier ook bij horen.

Meer informatie: www.denamour.nl