TOP

Hoe gaat het met Cold Method?

Iedere week neemt Textilia een merk in het mannenmodesegment onder de loep en vraagt de agent, eigenaar of importeur: hoe gaat het? Deze keer is dat marketing manager Iris Smits - De Boer van Cold Method.

Aantal leveringen: jaarlijks 6
Aantal collecties: 2, Spring-Summer en Autumn-Winter
Collectieopbouw: 140 stijlen
Marge: gemiddeld 2.5
Prijzen: T-shirt: €29,95 – wollen winterjas: €199,95
Segment: midden

Welke doelen zijn inmiddels met Cold Method behaald sinds de lancering van het merk?
Iris Smits-De Boer: “Er is een internationaal netwerk opgezet met de juiste partners, distributeurs en verkooppunten.”

Hoeveel omzet hebben jullie weten te realiseren?
Geen specifiek antwoord – “We zijn tevreden over onze omzetgroei in de afgelopen jaren en hopen dit de komende jaren uit te bouwen.”

Op welke manier heeft de recessie invloed op de omzet?
“Door de recessie worden retailers gedwongen cijfers te analyseren en keuzes te maken. Wij zien een duidelijke overeenkomst tussen de retailers die kiezen voor het concept van de 9 aesthetics de inkoop hier op richten en het merk als concept presenteren en de retailers die niet dit concept volgen en slechts items uit de collectie verkopen.”

Welke punten verdienen nu de aandacht?
“Het uitbouwen van de relaties met onze partners, de distributeurs en de verkooppunten.”

Wat is de belangrijkste ontwikkeling geweest sinds de lancering?
“Het uitbouwen van het 9 aesthetics concept. Dit is sinds de lancering al een succes en het geeft het merk en de retailers duidelijkheid en continuïteit.”

Hoeveel verkooppunten zijn er nu?
“Er zijn 350 verkooppunten in 9 landen zoals Selfridges in London, shop-in-shops in Printemps in Parijs, Coin in Milaan, de Bijenkorf in Amsterdam, Bendorff in Amsterdam en Maison de Bonneterie in Amsterdam en Den Haag.”

Wat willen jullie de komende tijd realiseren?
“We gaan onze webshop uitbreiden en de eerste Cold Method store word in 2010 geopend.”