TOP

Hoe gaat het met Cinque Women?

Knaap Fashion is sinds januari 2014 de nieuwe agent van Cinque Women. Kasim Celik is aangetrokken om het merk weer op de kaart te zetten in de Nederlandse vrouwenmodebranche.

Waarom een nieuwe agent voor Cinque Women?

Kasim Celik: “Ik heb 25 jaar een winkel gehad en kende Cinque vanuit die positie. Ik vind het een mooi merk, maar de vrouwenlijn is niet zo sterk in Nederland. Ik heb het aangekaart bij Knaap Fashion, die de mannenlijn al in Nederland distribueerde. Toen ze het agentschap voor de vrouwenlijn kregen, hebben ze mij gebeld of ik de verkoop in Nederland wilde gaan doen.”

Hoe staat Cinque Women er nu voor in Nederland?

“Op dit moment zijn er zes verkooppunten. In de gloriejaren, voor de crisis, waren er dertig verkooppunten. Daar wil ik minimaal naar terug. Het merk richt zich qua prijs op het middensegment en dat heeft het heel moeilijk op dit moment. Als we ieder jaar vijf nieuwe klanten mogen verwelkomen, ben ik een blij man.”

Voor wie is Cinque Women?

“De vrouw die een mooi pakje wil voor een leuke prijs. Je kunt het zakelijk dragen, maar ook thuis met de kinderen. Er zit zelfs een joggingbroek in de collectie voor als je uit je werkt komt, maar dan wel in een wol-mix voor een luxe uitstraling. Het is heel uitgewerkt en draagbaar. En daarmee kan Cinque lekker aan de weg timmeren.”

Is het merk alleen voor werkende vrouwen?

“De doelgroep is heel breed. Het is ook absoluut niet alleen voor de oudere dame. In de winkel maakte ik geregeld mee dat de moeder een mantelpak van Cinque kocht en voor haar dochter een jurkje meenam. Mijn dochter van 34 draagt ook Cinque. In de collectie zitten bikerjacks, leren leggings en tunieken. Daarnaast zijn de prijzen heel aantrekkelijk, met vanaf-prijzen van 99 euro voor broeken en rokken en 169 euro voor colberts.”

Wat is je doelstelling?

“Ik geloof dat je beter een paar sterke merken kunt verkopen in je winkel dan een hele verzameling. Je moet een complete collectie neerzetten wil je succes hebben met een merk. Over twee jaar hopen we 20 tot 25 verkooppunten in Nederland te hebben. De agentwissel moet de verkoop zeker een impuls geven. Het merk verdient het.”