TOP

Hoe gaat het met Beaumont?

Drie jaar na de start scherpt Beaumont het concept aan en wil zichzelf duidelijker positioneren. De nieuwe conceptmanager Hanne van Leuven vertelt over haar plannen met het Nederlandse outerwearmerk voor vrouwen.

Hanne van Leuven is in haar functie als conceptmanager sinds een half jaar verantwoordelijk voor de positionering van Beaumont. Ze werkte elf jaar voor G-Star als outerwearspecialist en neemt die kennis mee naar haar nieuwe werkgever, waar ze grootse plannen heeft.

Waarom ben jij aangenomen bij Beaumont?

Hanne van Leuven: “De functie van conceptmanager is nieuw bij Beaumont, dat vier jaar geleden werd opgezet als opvolger van jassenmerk Easy Comfort. Er is nu behoefte aan een conceptmatigere manier van werken en vernieuwing. We zijn veel aan het omgooien en updaten: de branding, het logo, de labeling, de showroom, de beursstands en de uitstraling, inclusief de fotografie en styling. Vanaf de wintercollectie 2016/2017 zijn daar de eerste gevolgen van te zien. Vrouwen moeten een typische Beaumont-jas gaan herkennen.”

Wat is typisch Beaumont?

“Beaumont staat voor mooi uitgewerkte en luxueuze outerwear met een goede pasvorm. Vrouwelijk, eigentijds en niet tuttig. We hebben jassen voor elk moment. We brengen jassen om mee door het bos te struinen, maar ook voor naar je werk of een borrel. Van een stoere bomber tot een op Chanel geïnspireerd chic jasje met een tweedprint. Onze klassieker is The Original: een lichtgewicht donsjasje in verschillende modellen, kleuren en prints. De prijzen beginnen bij €129,95 in de winkel voor de dunne donsjasjes en dat loopt op tot €400,- voor winterjassen. Het zwaartepunt ligt in de categorie €179,- tot €289,-.”

Wat verandert er in de collectie?

“Vanaf zomer 2017 brengen we een rainwear-collectie. Dat sluit aan op het veranderende weerbeeld, waarbij het vaker regent in de zomer. Er zijn 15 modellen: van een clean gesneden trenchcoat tot een opvouwbare lichtgewicht jasje en een jas met straps die je knieën droog houdt op de fiets. De jassen zijn functioneel en waterdicht, maar je kunt ze ook aan als het niet regent. Verder introduceren we vanaf zomer 2017 een tailored collectie met 10 blazers in verschillende kleuren en kwaliteiten. Ook breiden we het aanbod in imitatie suéde en leer uit. Met klassiekers als de trenchcoat en het bikerjack.”

De focus blijft op jassen?

“Ja, maar daarnaast introduceren we ook een shawllijn die qua kleurstelling aansluit op de jassen, met allover prints die terugkomen in de voeringen. Van wollen wintersjaals tot zijden shawls en pareo’s in de zomer.”

Hoeveel verkooppunten zijn er?

“Ongeveer 2.500 wereldwijd, waarvan 350 in Nederland. Onze grootste afzetmarkt is Duitsland, gevolgd door Frankrijk en Nederland. We willen zeker uitbreiden en er zijn plannen voor een btb-webshop. Vanaf zomer 2017 beginnen we met een shop-in-shopconcept. Ook in Nederland is groei mogelijk, we zijn bijvoorbeeld nog niet aanwezig in alle grote steden. En ook met de nieuwe lijnen kunnen we nieuwe verkooppunten aanspreken.”

Was het een grote verandering, van G-Star naar Beaumont?

“Ik ben erg gecharmeerd van de jeansgerelateerde wereld. De authenticiteit en het halen van inspiratie uit utilitywear uit het verleden spreekt me erg aan. Dat je weet waarom bepaalde details op een jas zitten en welke functie ze hebben. Dat is iets waar ik met Beaumont ook naartoe wil: die inspiratie uit het verleden en de moderne vertaling van klassiekers. De eerste stap is al gezet. De inspiratie voor de regenjassen komt uit vintage kleding.”