TOP

Hoe gaat het met Antony Morato?

Het Italiaanse merk Antony Morato maakt high-end mannenmode die bereikbaar moet zijn. En met die strategie is het merk gestaag de wereld aan het veroveren. “De retailers zijn erg belangrijk voor ons, we werken voor hen."

Textilia sprak met met Giorgio Camarda van Antony Morato over het bedrijf en hun visie.  

Hoe gaat het met het bedrijf achter Antony Morato?

“Goed. We zijn in de afgelopen jaren constant en gestaag gegroeid dankzij ons innovatieve business aanpak: high-end mode – in zowel stijl als prijs – bereikbaarder maken voor een modebewuste en veeleisende consument. We zijn nu vertegenwoordigd in meer dan 70 landen die allemaal verschillend zijn in cultuur en geschiedenis maar wel een gemeenschappelijke smaak in mode en nieuwe trends. In tien jaar tijd zijn we een wereldwijd merk geworden, met 100 miljoen euro omzet in 2016.”

Wat is jullie visie op online vs offline retail? Groeien jullie online ook?

“Ja we groeien wel, maar nog niet voldoende. Vandaar dat we onze nieuwe website hebben gelanceerd; dat is de eerste stap in onze omnichannel-strategie, waarmee we de performance van onze webshop hopen te verhogen. De nieuwe website is duidelijker en makkelijker te bedienen, waardoor klanten beter kunnen slagen. Waarschijnlijk zal dit de offline retail ook gaan versterken. Daarnaast hebben we een B2B-platform gecreëerd, waarop winkeliers makkelijk kunnen na-orderen maar ook nieuwe items kunnen bestellen.” 

Hoe belangrijk is de retailer voor jullie? 

“Heel erg. We werken voor hen, besteden veel aandacht aan hun behoeftes en luisteren graag naar hun mening over de evolutie van de markt; onze multibrand-partners en monobrand-winkels zijn de belangrijkste contactpunten met de rest van de wereld.”

Antony Morato SS17-2-kl
Antony Morato SS17

Wat is de belangrijkste markt voor jullie?

“Europa natuurlijk, met als belangrijkste landen uiterst ons thuisland Italië maar ook Spanje, Frankrijk en Duitsland, waar we onze aanwezigheid vergroten door ons netwerk van multibrandstores. Daarnaast breiden we uit naar nieuwe markten als China, Korea India en Iran.” 

Hoe zou je het DNA van jullie merk omschrijven?

“Het Italiaanse DNA en heritage beïnvloedt elke Antony Morato-collectie. Zo hebben de kledingstukken een specifieke Italiaanse fit. Ook is de stad Napels, een culturele smeltkroes, met zijn kosmopolitische karakter en trendgevoelige bewoners altijd een grote bron van inspiratie.” 

“Wie is de typische Antony Morato-man?

“Mannen die weten wat ze willen en hoe ze eruit willen zien. Onze klant is modebewust en kan zijn identiteit uiten aan de hand van mode en onze collecties.”

Wat zijn jullie ambities en doelen voor de toekomst?

“In de komende vijf jaar willen we de aanwezigheid van Antony Morato vergroten door te opereren als een ‘poort’ naar hedendaagse mode. En we gaan door met onze expansie: in 2017 willen we 100 brand stores openen en onze internationale aanwezigheid vergroten met wereldwijd 2.600 extra verkooppunten.”