TOP

Hoe gaat het met 10Days?

Regelmatig neemt Textilia een damesmerk onder de loep met de vraag 'hoe gaat het?'. Deze week is het de beurt aan 10Days, een Nederlands merk met liefde voor stijl en comfort.

Sinds wanneer: “Vijf jaar geleden verscheen de eerste najaarscollectie.”
Doelgroep: “Wij richtten ons eerst op een doelgroep van vrouwen tussen de 25 en 50 jaar, al snel bleek dat we ook hele enthousiaste klanten hebben onder en boven die leeftijdsgrens. We werken daarom liever met een mentaliteit dan met een doelgroep, een mentaliteit waarin vrouwen van alle leeftijden zich zouden kunnen vinden. We ontwerpen voor de vrouw die waarde hecht en aandacht besteedt aan haar eigen stijl, maar comfort daarbij hoog in het vaandel heeft staan.”

 Waar staat het merk voor?:10Days laat zien dat comfort en mode prima met elkaar gemixt kunnen worden. Comfortabel gekleed gaan hoeft er zeker niet onflatteus uit te zien, juist niet. Ook in lekker zittende kledingstukken kun je er heel gekleed uitzien. Daarnaast voegen we graag wat fun toe aan onze kleding. Er zit altijd wel ergens een leuk detail, die knipoog is belangrijk voor ons.”

Winkelverkoopprijzen: “De prijzen beginnen bij 39 euro voor een top en lopen op tot  229 euro voor het breiwerk. Dat zijn dan wel uitschieters, gemiddeld kun je spreken van bedragen tussen de 100 en 150 euro.”

Hoe is het de afgelopen orderperiode gegaan?: “Voor ons heel goed. We zijn de afgelopen periode flink uitgebreid op het gebied van stijlen en kleuren.Langzamer zeker wordt de collectie steeds completer. Ook verhuisden we naar een nieuw pand waarin onze showroom hetzelfde gevoel uitstraalt als onze kleding. Alles sluit op elkaar aan, een pand waarin we de ‘10days lifestyle’  benadrukken. Ik denk dat we klanten daarmee kunnen inspireren. De omgeving laten kloppen met je product, is een heel belangrijk onderdeel van je verkoop.”

Hoe hebben inkopers gereageerd op de collectie?: “Heel positief. Onze collectie had een enorm hoog mix&match-gehalte, wat een hoop vrijheid biedt voor de styling van de kleding. Winkeliers die zelf graag hun creativiteit uiten in de styling, kunnen helemaal los gaan met 10Days. Voor ons is het belangrijk dat de klant een eigen gevoel heeft bij ons merk.”

Wat is de kracht van het merk?: “Het oneindig door kunnen combineren van onze seizoenen en stijlen onderling. De seizoenen sluiten mooi op elkaar aan, zodat je een top uit de zomercollectie ook kan dragen met een vest uit de wintercollectie. De kracht van 10Days is die van het oneindig kunnen combineren.”

Veel winkeliers hebben het moeilijk. Hoe proberen jullie mee te denken met de winkelier?: “We proberen veel met onze klanten mee te denken. Met name in de presentatie van onze kleding kunnen we de winkeliers inspireren. Alles staat of valt bij de presentatie en dat geldt ook voor de kleding in de winkels zelf. De consument moet getriggerd worden door een gevoel dat de winkel uitstraalt. Wij willen onze klanten helpen dat gevoel te laten ontstaan met behulp van onze kleding.”

Wat is de inspiratie voor winter 2012-2013?: “We willen joggings op zo veel mogelijk verschillende manieren laten zien in de komende collectie. Andere belangrijke elementen zijn de nieuwe wassingen van de jerseys en de loose fit basics. Bron van inspiratie is het indianengevoel.”

Op welke beurzen staan jullie?: “Wij zijn vertegenwoordigd op de Show&Order in Berlijn en de Modefabriek in Amsterdam.”

Verkoopinformatie: 020 – 493 0080