TOP

H&M test premium winkelconcept, Miller & Monroe klaar met verbouwen en Fred van Leer en Shoeby in mannenmode

Eind september zullen alle Duitse vestigingen van Miller & Monroe omgebouwd zijn naar het nieuwe concept. Het tijdperk Charles Vögele is dan voorgoed afgesloten. Verder: modeketen H&M test in Stockholm een nieuw winkelconcept, Fred van Leer en Shoeby lanceren een mannencollectie en PME Legend opent tweede Duitse winkel. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van 26 september.

H&M test nieuw premium winkelconcept in Zweden

Modeketen H&M test in Stockholm een nieuw winkelconcept. Dat meldt Business of Fashion. De H&M-winkel in de chique wijk Karlaplan in de Zweedse hoofdstad biedt een kleiner assortiment geselecteerde kleding, uitgestald op planken en tafels in kleurgecoördineerde secties – evenals espresso’s en evenementen op uitnodiging. “We moeten het hele kwaliteitsniveau verhogen: minder items, een mooiere presentatie van de producten”, zei ceo Karl-Johan Persson, de kleinzoon van de oprichter van H&M.

PME Legend opent tweede Duitse winkel

Het Nederlandse modelabel PME Legend heeft een tweede winkel geopend in Duitsland. Dat meldt RetailTrends. Na de start twee jaar terug in Oberhausen, is er nu ook een flagshipstore in Düsseldorf. Om de Duitse markt te veroveren wordt de stoere, mannelijke uitstraling van het merk doorgetrokken in het interieur van het 350 vierkante meter tellende pand. Duitse mannen kunnen in de Nederlandse winkel terecht voor denim kleding, shirts, blouses, leren jassen, riemen en schoenen. 

Fred van Leer en Shoeby lanceren een mannencollectie

Dit najaar lanceert Fred van Leer voor het eerst een mannencollectie in samenwerking met Shoeby. Dat meldt Shoeby in een persbericht: “In deze collectie staan sterke basics, die in elke mannengarderobe moeten hangen, centraal.”

Miller & Monroe rondt ombouw Charles Vögele-filialen af

Eind september zullen alle vestigingen van Miller & Monroe omgebouwd zijn naar het nieuwe concept. dat meldt het Duitse vakblad Textilwirtschaft. Het modebedrijf heeft dan 173 filialen in Duitsland. Het tijdperk Charles Vögele is dan voorgoed afgesloten. Maar volgens ceo Armin Funk is het gelukt om een groot deel van de Charles Vögele-klanten mee te nemen naar het nieuwe concept. Nieuw is dat er ook decoratieve artikelen worden verkocht, iets wat bij Charles Vögele niet het geval was. En dat slaat volgens Funk goed aan bij de Duitse consument. 

Kindermodebeurs Bubble keert terug op Pure London

Pure London, de grootste modebeurs in Londen, heeft aangekondigd dat de kindermodebeurs Bubble terug is en in februari 2019 onderdeel zal zijn van Pure London. Lindsay Hoyes, Event Director van Bubble London zegt in een persbericht; “Pure London biedt een perfect nieuw thuis voor Bubble en ik ben heel blij dat de kinderkledingindustrie nu kan deelnemen aan de grootste modebeurs in Groot-Brittannië. Het zal de zakelijke kansen voor kopers en merken vergroten. ” De zomerditie van 2018 werd gecanceld. De beurs wordt al sinds 2008 georganiseerd.