TOP

Heropening mannenmodewinkel Patrick van Keulen na ‘facelift’ *

Mannenmodewinkel Patrick van Keulen in IJmuiden is na een 'facelift' vanaf vandaag weer open. Textilia sprak met Van Keulen, de huidige eigenaar van de bijna honderd jaar oude winkel.

Patrick van Keulen is de vierde generatie in de reeks van eigenaren die deze in 1908 opgerichte winkel heeft gekend. Textilia sprak hem over de heropening van de winkel:

Wat is er precies veranderd?
“We hebben zes jaar geleden al rigoureus verbouwd, dit keer is het meer een ‘facelift’. Zo hebben we nu een shop-in-shop van Scotch&Soda. Ook hebben wde koffiehoek – die een beetje in de weg stond – weggehaald en daarvoor in de plaats een tafel neergezet. Daarnaast hebben we nieuwe doeken uit de haven van IJmuiden opgehangen. En ons logo is eveneens vernieuwd, dus we hebben een nieuwe lichtbak laten plaatsen.”

Een frisse start dus?
“Ja, sowieso vind ik het altijd een verademing om na het uitverkoopseizoen de nieuwe collecties te hebben hangen. En nu beginnen we al helemaal met een schone lei.” 

Wat doen jullie eraan om de heropening kenbaar te maken?
“We zijn actief op Twitter en Facebook en ik heb geadverteerd in een aantal kranten. Toch proberen we niet meteen al onze kruit te verschieten. Het is nog maar het begin van het seizoen; we gaan pas echt gas geven in de tweede week van maart, als het voorjaar wat meer begint te komen.”

En wat doen jullie verder aan acties?
“Wij proberen altijd zo min mogelijk prijsacties te doen, we kiezen daarvoor in de plaats liever voor ludieke acties. Zo zijn we van plan om – als link naar het merk British Indigo – drie weekenden een Mini Cooper voor de deur te zetten. Die kunnen klanten dan winnen voor een weekend. Vorig jaar hebben we een soortgelijke actie gedaan en daar reageerden onze klanten erg leuk op.” 

Wie zijn jullie klanten eigenlijk?
“Mannen tussen de 15 en 65 jaar. We hebben zowel casual en jeansmerken als merken uit de mannenmodehoek. Zo vallen onder meer Scotch&Soda, Pearly King en Anerkjendt in de smaak bij een jonger publiek. En State of Art, Fortezza en Circe of Gentlemen passen beter bij onze oudere klanten.”

Waar verwacht je het meest van?
“Scotch&Soda doet het bij ons altijd erg goed. Daarnaast zijn de broeken van Gardeur, zowel de chino’s als de 5-pocketmodellen – vanwege hun prijs en pasvorm – echte bestsellers. Eigenlijk kun je elke man wel in een Gardeur-broek hijsen.”