TOP

Hema organiseert modeshow in bos, Gimbrère sluit 4 winkels en The Little Green Bag wint prijs

Modeketen Gimbrère vertrekt na 180 jaar uit Tilburg en sluit nog 3 andere filialen. Verder: de Hema organiseert op woensdag 24 oktober de 'HEMA Herfst Fashion Show' midden in een herfstig bos, TK Maxx lijkt zijn zinnen te hebben gezet op het V&D-pand in Nijmegen en The Little Green Bag wit voor de vierde keer op rij een FD Gazelle Award. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van 17 oktober.

Hema organiseert modeshow in het bos

De Hema organiseert op woensdag 24 oktober de ‘HEMA Herfst Fashion Show’ midden in een herfstig bos. ‘Iedereen mag zich opgeven om mee te doen tijdens deze show, of je nu rolt, vliegt, hinkelt of loopt, iedereen die het leuk vindt is welkom’, aldus het persbericht. ‘Voor de HEMA Herfst Fashion Show worden er verschillende spectaculaire outfits ontworpen met echte Hema-producten. De presentatie van de show zal in handen komen te liggen van Patrick Martens.

In totaal zullen er zeven verschillende thema’s op de catwalk te zien zijn, ieder met een eigen showstopper. Al deze showstoppers zijn bedacht, ontworpen en handgemaakt in opdracht van Hema. ‘Het blijft nog geheim wat er op de catwalk te zien is, maar het zal tijdens deze dag niet ontbreken aan herfstige donderwolkjes en snuffelende Takkie teckels.’

Gimbrère vertrekt uit Bergen op Zoom, winkel krijgt nieuw concept

Modeketen Gimbrère vertrekt na 180 jaar uit Tilburg. Dat meldt het Brabants Dagblad. De in Tilburg gewortelde modeketen sluit ook de drie vestigingen in de binnensteden van Bergen op Zoom, Roermond en Oosterhout. “Een pijnlijk maar noodzakelijk besluit”, zegt directeur Alexander Gimbrère tegen het Brabants Dagblad. 

‘Juist op het moment dat het kernwinkelgebied opleeft, heeft het oudste familiebedrijf van Tilburg besloten zich volledig te richten op haar groeiende webshop en de  goed presterende dorpswinkels in Ulvenhout en Meerssen. “We kunnen in de binnensteden niet meer op tegen ketens als C&A, H&M en Coolcat die ook zelf produceren. Als we met hen op prijs moeten concurreren, kunnen we niet meer de service en sfeer bieden die klanten van ons kennen”, zegt Gimbrère tegen de krant.

The Little Green Bag wint voor het vierde jaar op rij een FD Gazelle Award

Tassenmerk The Little Green Bag mag zich voor het vierde achtereenvolgende jaar een FD Gazelle noemen, door het winnen van deze  ondernemersprijs. Dat meldt het merk in een persbericht. De uitreiking van de awards is een jaarlijks initiatief van Het Financieele Dagblad. De prijzen worden toegekend aan de snelst groeiende bedrijven van Nederland.

Er zijn wel voorwaarden: zo moet een bedrijf onder andere een ononderbroken en minimale omzetgroei hebben van 20% over de afgelopen drie jaar, en financieel gezond zijn. Ook de groei van het aantal werknemers in fte’s en de winstgevendheid van het bedrijf worden meegenomen. The Little Green Bag wint in Regio West in de omzetklasse middelgroot (€ 2 mln tot € 10 mln). The Little Green Bag won eerder dit jaar al de publieksprijs van de Dutch Retail Experience Award.

‘Prijsvechter TK Maxx naar V&D-pand Grote Markt’

Neemt TK Maxx, dat merkproducten tegen budgetprijzen verkoopt, haar intrek in het voormalige V&D-pand aan de Grote Markt? Daarover bericht De Gelderlander. ‘De van oorsprong Amerikaanse prijsvechter houdt vooralsnog de kaken stijf op elkaar, maar het gonst van de geruchten.’ Meerdere bronnen melden De Gelderlander dat het daarbij gaat om TK Maxx.

Genomineerden Retail Scriptieprijs zijn bekendgemaakt

De drie kanshebbers voor de VEDIS Retail Scriptieprijs zijn bekend. De jury van de VEDIS Retail Scriptieprijs heeft, onder voorzitterschap van Prof. dr. ir. Kitty Koelemeijer, in twee rondes alle ingezonden scripties beoordeeld. Na uitgebreide discussies over de inhoudelijke kwaliteit van het onderwerp, de toegepaste onderzoeksmethodes en het nut voor de Retail zijn drie genomineerden gekozen. 

  • Maarten Acda, met ‘The Fit indicator as perceived by the online fashion customer’ (Economics and Business, University of Amsterdam)
  • Nort van Hulten. met ‘Cutting Through the Clutter. The effects of reducing the online assortement on website traffic conversion and sold poduct quantity’ (MSc Marketing Analytics, Tilburg University)
  • Britt Smeets, met ‘Customer choice behavior in the delivery phase of online grocery shopping. A stated choice experiment on customer’ preferences for home delivery and pick-up points’ (Real Estate Management & Development. Eindhoven University of Technology)