TOP

Butcher of Blue opent winkel in Amsterdam: ‘de tijd is rijp voor doorontwikkeling’

Butcher of Blue komt in december naar de Amsterdamse 9 Straatjes. Het wordt het tweede vlaggenschip van het Nederlandse jeansrelated mannenmodemerk.

De Butcher of Blue-zaak betrekt naar verwachting in de tweede helft van december een pand in de Amsterdamse Runstraat. Het merk heeft al sinds het voorjaar van 2016 een vergelijkbaar  winkelconcept in het Utrechtse Hoogland. 

 

In de nieuwe winkel wordt hetzelfde concept doorgevoerd. Naast de collectie van Butcher of Blue zullen ook andere mannenmerken- en producten onderdeel zijn van het assortiment. “We zijn niet zomaar een kledingzaak. Meer een clubhuis voor gelijkgestemde mannen.”, zegt oprichter Bob Rijnders, die tegenwoordig het merk samen met zakenpartner en neef, Maarten Rijnders, runt. “We geloven sterk in multibrand. We bieden alles wat wij en andere mannen fantastisch vinden. Van jeans, sweaters en T-shirts tot aan koffers en luxe outdoor artikelen. Maar alles met mooi verhaal. Dat verrast de klant.” Net als in Hoogland komt er een inpandige showroom, waarbij het merk klanten een kijkje in de keuken gunt en groothandelsklanten hun inkoop kunnen doen. 

 

Behoefte om te retailen

De tijd is rijp voor doorontwikkeling. Rijnders: “We willen verder komen als merk. Het is ons in vrij korte tijd gelukt een succesvolle fanbase van retailers door heel Nederland te bouwen. Maar we hebben ook de behoefte om zelf te retailen en het merk aan een eigen handschrift en meer naamsbekendheid te helpen. Inmiddels hebben we via onze klanten en bekende Nederlanders al aardig wat herkenning gecreëerd en een winkel in Amsterdam is de volgende logische stap.”