TOP

GfK kwartaalcijfers mannenmode april-juni 2013: -4%

Mannenmode heeft een paar zware maanden achter de rug. Met een daling van 4% behoort het segment samen met bodyfashion tot de sterkste dalers in de periode april-juni. Dat blijkt uit kwartaalcijfers van onderzoeksbureau GfK Panel Services.

Met de relatief goede april maand, een slechtere mei maand en een neutrale maand juni zijn de bestedingen aan mode in Nederland in de periode april t/m juni 2013 gelijk gebleven aan de bestedingen aan kleding in het kwartaal t/m juni 2012 (-1%). Zowel het aantal gekochte stuks, als het gemiddeld besteed bedrag zijn stabiel.
De bestedingen in het segment mannenmode zijn in het kwartaal t/m juni 2013 echter gedaald
(-4%). De daling wordt veroorzaakt door een combinatie van een lichte daling van het aantal gekochte stuks en een lichte daling van het gemiddeld besteed bedrag per mannenmode artikel. Samen met het segment bodyfashion (-5%) behoort mannenmode tot de grootste dalers. De bestedingen aan vrouwen- en kindermode bleven dit kwartaal met +1% stabiel.