TOP

GfK-cijfers mannenmode eerste kwartaal: -2 procent

De bestedingen in de mannenmode zijn in de periode december 2013 t/m februari 2014 met 2 procent gedaald. Dit blijkt uit cijfers van GfK Panel Services.

De lichte daling wordt veroorzaakt door een lichte daling van het gemiddeld besteed bedrag per mannenmode-artikel. Het aantal gekochte stuks is met +1 procent stabiel gebleven. De totale bestedingen aan mode in Nederland zijn in de periode december 2013 t/m februari 2014 met -3 procent licht gedaald ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder.

Daling verkoop zelfstandigen

Zelfstandige modezaken hebben het nog steeds zwaar, blijkt ook uit de nieuwe cijfers van GfK Panel Services. In het eerste kwartaal van 2014 zijn de bestedingen met 8 procent gedaald ten opzichte van vorig jaar. Sinds november 2011 staan de zelfstandige modezaken er minder goed voor dan overige aankoopkanalen. Deze daling wordt veroorzaakt door een daling van het aantal gekochte stuks (-10%). Het gemiddeld besteed bedrag is echter licht gestegen.