TOP

Gepot in Parijs: nieuw mannenmodedesign

De Parijse modebeurzen staan bekend om het grote aanbod vrouwenmode, maar toch ook waren er ook een aantal interessante mannenmodemerken te spotten.

Ze waren een beetje de vreemde eend in de bijt, de zes mannenmodelabels op de Parijse vrouwenmodebeurs Prèt-â-Porter. Voor Copano, Haakon’s, Leo Riviera, Luise & Franck, One Bag One en Personal Project was een speciale hoek op de derde verdieping ingericht. Vooral het designerduo Luise&Franck valt op met een sophisticated confectielijn. Dat de designers uit Frankrijk en Duitsland komen is terug te zien in de collectie: de colberts zijn aan de ene kant architectonisch Duits met scherpe dubbele revers en aan de andere kant elegant Frans door de zachte kleurtinten. De collectie is zeker aantrekkelijk voor de modische Nederlandse markt met verkoopprijzen die variëren van 150 euro voor een overhemd tot 500 euro voor een colbert.

Een andere interessante label is het Franse Personal Project, dat vooral veel klanten uit Zweden en Denemarken aantrekkelijk blijkt te zijn. De maatwerkpakken zijn voorzien van subtiele details, zoals de verborgen linten achter de kraag. Deze mannenmodemerken zijn een leuk extraatje voor de bezoeker, maar helaas zal Prét-â-Porter dit gedeelte niet verder uitbreiden. Wel is er sprake van een nieuwe beurs waar de focus ligt op mannenmode.