TOP

Geitenwollenwinkel wil aparte winkel voor eigen label Goat

De Amsterdamse webshop Geitenwollenwinkel wil dit jaar nog een winkel openen voor het eigen label Goat. Dat zeggen Abigail en Lavinia Bakker in een interview met Textilia. Ook denkt de tweeling na over een kleiner filiaal alleen voor mannen.

De Amsterdamse Geitenwollenwinkel won in juli 2017 een Dutch Retail Experience Award. Geitenwollenwinkel brak volgens de jury met het stoffige imago van duurzame kleding. In een interview met Textilia vertellen de tweelingzussen Abigail en Lavinia Bakker de ultieme ‘customer experience’ creëren. Ook gaan ze in op het feit dat ze tweeling zijn en hoe ze hun vindbaarheid op internet vergroten.

Maar ook vertellen ze in het interview uitbreidingsplannen te hebben voor dit jaar: “We willen dit jaar een Goat-winkel openen. Geitenwollenwinkel blijft voorlopig wel bestaan en we denken over een kleiner filiaal voor heren. Dit concept is echter niet waar we toekomst in zien. We zijn jaren geleden begonnen met de T-shirts van Goat, maar we hadden destijds niet genoeg collectie om alleen de shirts te verkopen, vandaar de opening van Geitenwollenwinkel. Deze locatie aan de Utrechtsestraat is echter vrij rustig, voor de verkoopprijzen van Goat moeten we op een drukkere locatie een winkel openen. Met Goat internationaal doorbreken is voor nu het belangrijkste.”

LEES HET VOLLEDIGE INTERVIEW MET ABIGAIL EN LAVINIA BAKKER.


Textilia Cover T11 2017Nieuwsgierig geworden naar een abonnement? Sluit nu een Textilia Totaal Jaarabonnement af en ontvang 12 keer per jaar het blad met interviews, achtergronden en marktcijfers uit de modebranche, plus onbeperkt toegang tot alle artikelen op onze website. Ook ontvang je twee keer per jaar de kleurkaarten, speciaal voor onze abonnees samengesteld door onze trendwatchers, en krijg je korting op evenementen als de Trenddag.

Heb je geen abonnement? Bekijk hier de mogelijkheden.

bestellen-icoon